AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
939

Tillgång till fjädertabell, någon?

bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Jag skall hjälpa min bror att byta fjädrar och stötdämpare bak på hans 530i E60. Hittade lätt begagnade kompletta original fjäderben, dvs med dämpare och fjäder ihopmonterade, till ett mycket bra pris. Detta är intressant eftersom arbetet blir enklare och snabbare.

Jag vill kunna jämföra artikelnummer på fjädrarna i brorsans bil med de lösa fjäderbenen för att se om hårdheten på fjädrarna är densamma.

Någon som har tillgång till BMW's fjädertabell och kan hjälpa mig? Jag har tillgång till chassinummer på brorsans bil och även den bil som de lösa fjäderbenen suttit på.

//Göran
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Om du går in på real oem och knappar in dom 7sista bokstäver & siffror i chassinr så kommer det upp vilka delar din bror har i sin bil.
Länk
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Tack för ditt förslag Micro68. Tyvärr blir jag inte hjälpt av den länken. Där hittar jag fjäderbenet och alla andra ingående delar men INGA FJÄDRAR. Och det är fjädrarna jag är på jakt efter.

Fler förslag?

//Göran
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med BMW, de bör kunna hjälpa dig.

Vet du vilken utrustning bilen hade som är "donator" - är det ungefär samma utrustning (rör väl kanske främst: sportfjädring/automatlåda/taklucka/elstolar/dragkrok/hifipaket) bör det inte förorsaka några större problem.

Många (i princip alla) eftermarknadsfjädrar har ju bara två alternativ - standard eller sportfjädring.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Glömde: motoralternativ påverkar givetvis - skillnad mellan bensin/diesel och olika antal cylindrar...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Köpte nya fjädrar/ dämpare i vintras från tyska e-bay.

Gick utmärkt, och blev nästan hälften så dyrt som att köpa i sverige.

Köpte fjäderspännare på biltema för under 300 kronor.

Har aldrig bytt tidigare, men gick hyfsat lätt att göra själv...bara man tänker efter så fjädern inte flyger iväg.

Izzy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.