AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.501

Värdering E36 M3 3.2 Cab?

DH
25
DHC
E46 M3
535 GT
Går i säljtankar när det gäller min E36 M3 3.2 cab årsmodell 96.
Har haft ute bilen på annons i en E36 grupp på facebook men endast fått skambud så därför frågar jag om lite hjälp här innan jag provar blocket.

Bilen är en E36 M3 3.2 cab 6 växlad manuell, estorilblå med helsvart inredning. Skulle vilja säga att den är fullutrustad förutom vaderstolar som jag har förstått varit ett tillval på cab? Den har rullat 19 tusen mil och har full service historik, alla nycklar och kvitton på allt som är gjort. Nya bromsar, nya rutor, återställd till originalskick med original stereo, lampor, blinkers, växelspak etc etc etc.

Bilen är i toppskick, trots detta fick jag bud på 65-80 tusen? (!!)
Vad tycker ni vore ett vettigt pris att lägga ut den för? Eller ska man helt enkelt bara behålla den och låta den samla damm i några år?

Tacksam för svar!
Ma
82
Mats72
M3 3.2 -97
325iM Cab -94
750 iL -99
En estorilblå i toppskick skulle inte jag släppa för mindre än 130...

M3 e36 har på kontinenten haft en tydlig värdestegring de senaste 2-3 åren.
Sälj där om du vill få max betalt.
20' € är fullt möjligt.

/Mats
Klart över 100tkr, jag håller med om 130tkr om det inte är något att göra. Fin suflett, fin lack osv.

facebookgrupper ligger oftast lägre än övriga ställen och sedan har folk svårt att förstå att det är en helt annan verklighet 2017 än vad det var 2014.

Med vänlig hälsning Stephan
Annonsera i Tyskland, Holland osv. Runt 13000-15000€ vid någorlunda snabb affär. Är bilen riktigt fin o du inte har bråttom så är det möjligt med en bra bit över 20000€. E36 segar sig långsamt uppåt vad gäller värder. 65-80 är rena skambud, om bilen inte mer eller mindre är tokslut med massa nödvändiga reparationer?
Jag hade min ena på annons "på skoj" i Tyskland 2015, på mobile.de. Fick bud som bäst på 16000€, var villig att släppa den för 18000€ då. Nu skulle jag aldrig släppa den för under 22000€, den kommer förmodligen inte sjunka i värde?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.