|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte mig ett par m5 replica speglar, som inte går att fälla in, men som har funktionen att jag kan styra glaset inne ifrån bilen, men vet inte riktigt hur elen ska kopplas, på original speglarna som satt innan finns där säkert en 8-9 kablar, men på dessa m5 speglar jag satt dit finns bara 3 kablar, och min fråga är då vilka kablar som ska kopplas ihop med vilka för att få el-styrningen att fungera. Någon som vet, eller kanske har ett elschema att dela med sig utav? bifogar en länk till en bild så ni kan se hur kablarna ser ut :) Länk Mvh jocke. | |
| ingen som vet? | |
| Gissar att du har elstolar med kanske till o med minne? Har själv testat o koppla in icke "elstyrd inrednings anpassade" speglar, förvisso i en E34. Vanliga speglar har i fallet med E34 4 kablar, de med elstyrd inredning med minne har 9 har jag för mig. Iaf, gick inget bra, kunde koppla in "halvbra", dvs styrningen funkade sådär så länge bilen/motorn var igång. Med motorn igång så började speglarna justera sig själva. Jag gav upp och köpte apdyra nya elinrednings anpassade speglar från BMW. Är man haj på el kan man kanske lista ut hur man skall koppla, men jag är tveksam. Gissar att dina speglar har endast en elmotor/spegeln samt en "riktningsomkopplare" medans original har två elmotorer, en för höger-vänster justering o den andra för upp-ner.... | |
| Jag har gått i samma tankar att eventuellt köpa replica-speglar. Så jag är också nyfiken på detta, nu vet jag inte hur många kablar mina egna speglar har dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.