AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
943

Kraftlös motor

Ma
34
Mason
530i -93
Hej!
Igår kväll startade jag min nyinköpta 530i -93. Det var lite kyligt ute och nästan direkt kände jag att motorn betedde sig underligt. Den liksom var helt kraftlös, och penlade lite på låga varv och när jag gasade var responsen skittaskig. Efter en stund när värmen kommit så fungerade allt som vanligt igen.

Till saken hör kanske också att tomgången på motorn tidigare inte varit vibrationsfri, varvtalet är konstant men den liksom rister lite ibland.

Hört talas om membraninsuget. Låter det som en trolig orsak till mina problem eller?

Skall lämna in BMW:en till verkstad snart så det vore bra om de kunde fixa detta samtidigt.

MVH

Sj
98
Sjn
518i -88
Nu kan jag typ ingenting om BMW. Men det vore ju trevligt att använda min första post med att försöka hjälpa till så :)

Det kan inte vara luftmassemätaren som strular? Brukar kunna ge liknande symptom. Kan kanske vara skitig och blir bättre när den värmts upp ordentligt? (om ni nu har LMM dvs)
Jag skulle gissa på membranet.
Använd sökfunktionen ovan.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ja min vibrerar lite också på tomgången när den är kall. Så snart motorn blir varm så blir den ok.
hur kan man kolla att det är membranet???

mange540
Lyft på 8:ans stift (stiftet längs upp till höger när du står framför bilen), är det blött så är det bara å byta membranet. Jag bytte på en 540 för ett tag sedan och bilen blev som ny.
Tror att jag betalade 1200:- för det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.