|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick underkänt på bes med några fel. Inga allvarliga. Var lite sen med att boka verkstadstid. Hinner få körförbud innan felen åtgärdas. Fråga: Törs man åka en resa på 150mil trots körförbud? Gäller försäkring? En aning omogen fråga men vill veta. | |
| Vad händer om du kör in o besiktigar med samma fel igen? "Får" du en ny månad på dig att åtgärda felen eller det blir körförbud direkt? | |
|
Behöver inte vara riktigt så illa. Så här står det i mina villkor om körförbud: Aktsamhetskrav • Fordonet får inte användas om det har körförbud. Om aktsamhetskraven inte följs Ersättningen minskas, normalt med 25%. Dock det här med "normalt" innebär ju att de kan frångå procentsatsen. Vet inte hur mycket uppåt eller nedåt. Skulle gissa att det blir en fråga för tingsrätt. ------- //Lövet |
|
| Kör en ombesiktning sista dagen trots att du inte lagat felen, du får då ytterligare 2 veckor på dig att åtgärda felen. De där 2 veckorna räcker kanske för din del? | |
|
Vad är det för fel? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är svag handbroms och läcker lite servololja. Det blir nog en resa i Saaben istället. 😉 |
|
| Kan ej besikta en gång till. Redan andra gången tyvärr. | |
|
Om du har en annan bil att köra med, känns det väldigt dumt att chansa med den som har körförbud...! Har du testat t ex. Omega #917 i servosystemet (förutsatt att det inte är något så enkelt som en slang som behöver dras åt eller liknande - brukar behövas vid behållaren på M54, ibland kan man även kapa av en centimeter för att få fräsch tätningsyta)? Justera handbromsen bör väl inte vara så svårt - av med hjulet och spänn upp någon/några snäpp med en skruvmejsel genom hålet i bromsskivan (vissa säger att det räcker med att lossa en hjulskruv men jag tycker det är enklare att ta loss fälgen helt). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vart läcker det servoolja? Är det uppe vid behållaren, köp bromsrengöring och gör rent, justera handbromsen och åk in och besikta igen. |
|
| Stavros: "Kan ej besiktiga en gång till. Redan andra gången tyvärr"?? Vad då, man får väl besikta bilen hur många gånger som helst, eller? | |
| Alexander: javisst, men man får inte mer förlängd körtid efter andrabesiktningens tid utgått. | |
| Blir den underkänd vid ombesiktningen så får man en vecka till har jag för mig, men sen är det kört | |
| Handbromsen kan man justera på parkeringen med en garagedomkraft. | |
| Med polisens nya ANPR-system är ju risken ganska stor att bli stoppad och få böter också. | |
| Kör bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.