|
|
|
|---|---|
| Hej! Min bmw 530 e39 - 02 har ett väldigt märkligt fel. Radion löser ut hela tiden. airbag lampan blinkar. Ratten (elinställbar) åker upp och ner under körning alldeles som den tappar minnet var den ska vara. Varje gång jag öppnar skyddet till solskyddet löser radion ut med och ratten åker upp och Ner. Har sökt överallt vad det kan vara men inte kommit någonvart. Har bytt batteri med för att trodde det var det men utan framgång. Felet dök upp efter jag hjälpte till att kabla igång en annan bil. Kan det vara någon elbox som tagit skada? Borde inte allting vara svart då? Snälla hjälp! | |
| Kanske ska kolla att polerna till batteriet är fräscha och att inget glappar? kolla i motorrummet annars ifall nån jordning eller nått är dåligt? hur ser generatorn ut? funkar den som den ska? | |
|
Hej, Gjorde du kopplingen mellan bilarna själv, så att du vet att det gjordes riktigt (första gången)? Med så mycket tveksamhet som jag har sett, när det kommer till hur denna parallellkoppling skall göras, kan faktiskt en miss inte uteslutas som orsak med ledning av vad du beskrivit. En - om än bara kortvarig - seriekoppling får nog ses som "dödlig". En vanlig, korrekt starthjälp skall rimligen inte kunna vara orsaken, åtminstone. /Lennart |
|
|
Hej tack för svaren. Jag hittade en tråd tillslut där dom hade liknande fel. Länk Det var kontakthuset till tändningslåset! Öppnade upp som på länken å vips så funkade det! |
|
|
Härligt! :-) Tack för återkopplingen! /Lennart Edit: Fast länken verkar inte vilja vara med. "Youtube-klippet ej tillgängligt" eller något liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.