|
|
|
|---|---|
|
HJÄLP! Jag har problem med min e39 520i När jag startar bilen vill den inte köra iväg. Det är som att den inte tar emot gasen. Motorn låter som att den varvar upp ocn ner hela tiden men den komer aldrig över 1000 varv. Nålen i varvräknaren studsar upp och ner. Om jag krypkör kan jag förflytta mig några meter men om jag släpper kopplingen hostar bilen till och dör. Min elm visar koderna P0221 och P1632 Jag har haft problemet länge och det kommer ungefär en gång i månaden. Oftast kan jag lösa det tillfälligt genom att koppla ur batteriet och nollställa felkoderna. Men den här gången har jag inte lyckats. Bilen fick nytt gasspjäll i somras men felet har kvarstått. Har ni några teorier på vad det kan röra sig om? Någon som har varit med om samma sak? | |
|
Testat en annan gaslägesgivare? Jag hade en extra men slängde den för ett par veckor sedan efter typ 5 år på en hylla... :( Jag köpte en på skroten för runt 50:- Osäker på vilken motor du har men den borde se ut ungefär så här (M52): Länk och är i så fall väldigt enkel att byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.