|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Hjälper en vän med sin fina Z4'a med Navi Professional (MK4 tror jag). Problemet är att skärmen inte riktigt åker upp när man startar bilen. Skärmen kan åka halvvägs upp, och går ibland att fälla hela vägen upp med justeringsknapparna till vänster. Går detta att laga, eller är det bara att hitta en ny skärm, som BMW berättade för honom? Tack :) | |
|
Hade samma problem för många år sedan på Z4M MY06, då var det någon/några mikrobrytare som skulle känna av skärmens läge som hoppat ur led. För mig bestod problemet i att skärmen ibland fälldes upp i samband med start för att andra gånger inte alls reagera med mindre än att jag manuellt fällde upp den med knappen. Vet inte riktigt vad BMW gjorde i samband med rep men tror att hela skärmen byttes. Lät ändå som att det skulle gå att laga men när f-bolaget tog hela kostnaden så utredde jag aldrig detta närmare. |
|
|
Blir nog ett byte här också. Är det någon som vet, om X3 skärmen går att montera. De ser väldigt lika ut: Länk |
|
| Sim: kolla reservdelsnumret på realoem eller etk.cc och jämför, då ser du direkt om den passar eller inte. | |
|
Har sett begagnade skärmar på tyska e-bay flera gånger. Inte dyra Hasse Z4 |
|
|
Har letat där också, men det är primärt X3'ans skärm som dyker upp. Håller koll på eBay.de dagligen. Tack :) |
|
|
Hittade du någon lösning ? Jag har samma problem... |
|
| Skuvade ur den och blåste rent själva mekanismen med tryckluft. BMW skulle ha 21.000 DKK för en lösning (ny skärm). Ägaren blev ganska glad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.