AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.523

Automatisk baklucka E39 -02

Bm
4
BmwE394life
525 touring -02
Bmw 525 touring 192 hk -02

Min automatiska baklucka funkar lite som den vill. Man får hjälpa den på traven första cm . Oftast går den halvvägs upp. Ibland likadant påväg ner. Var och hur fyller man på olja o vilken sort behövs.

Mycket tacksam för svar :)
Ep
27
Epoc
328Ci -98
Cosmosschwarz

530iAT M-sport -02
Saphirschwarz
Nej men ser man på, en till på spåret mot fungerande bakluckeautomatik på en E39! Jag har ännu inte fått tid till den praktiska delen i detta arbete men har hittat en del info om ämnet. Generellt sett finns lite info att hitta pga rariteten av automatisk baklucka på E39'orna. Jag har hittat två trådar som någorlunda behandlar ämnet: Länk och Länk

Återkom gärna med resultat!

Själv fungerar min inte alls. Pumpen låter men lucka rör sig inte alls, varken upp eller ner. Jag är dock hoppfull om att en påfyllning och luftning åtgärdar problemet.

Lycka till!
Bm
4
BmwE394life
525 touring -02
Japp tyckte det var en praktisk sak och trevlig funktion när man har problem med sin ena hand.
Vad för olja behövs och ska man ta loss hela pumpen o så fyller man underifrån?
Ep
27
Epoc
328Ci -98
Cosmosschwarz

530iAT M-sport -02
Saphirschwarz
Om du läser i forumen jag länkade så skriver någon att de fick tag i ett kit från Bmw innehållande bland annat en flaska med okänd olja, en annan använde hederlig Dexron III automatlådeolja och ytterligare en annan använde styrservoolja med gott resultat. Hur själva påfyllningsprocessen går till vet jag ej, men får du fram pumpen så kan man nog lista ut det :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns ju flera tråda om detta på Autopower, t ex
Länk
Länk

___
//Ulf
Ep
27
Epoc
328Ci -98
Cosmosschwarz

530iAT M-sport -02
Saphirschwarz
BmwE394life hur gick det med bakluckan? Fungerar den efter påfyllning samt hur gick den processen till?
Ep
27
Epoc
328Ci -98
Cosmosschwarz

530iAT M-sport -02
Saphirschwarz
BmwE394life hur gick det med bakluckan? Fungerar den efter påfyllning samt hur gick den processen till?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.