AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.990

Saknar larm

Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Är det något att ha för de som saknar larm? Jag också saknar lar på min nya bilen.

Länk
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Ingen
Visa användare
81
Lasse Hanson
BMW 520d F11
Porsche Boxster
Priset på komponenterna verkade otroligt bra, tror tyvärr att installationen är galet komplicerad att göra i efterhand. Bilarna idag har ju inga kablar fördragna någonstans utan allt är specat redan när bilen går på linan i fabriken.

Tror alltså att det blir galet dyrt att be BMW installera det i efterhand, men ring och hör med dem. Vore intressant att veta.

/Lasse
Hej,

I den här långa tråden diskuteras bl a alternativ till larm. Jag tror att Defa får rätt höga poäng. Men originallarmet inte, om jag minns rätt.

I övrigt tror jag att "föregående talare" har helt rätt. Att eftermontera ett originallarm på en bil, som inte är förberedd från fabrik, verkar orealistiskt.

Länk

/Lennart
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag installerade defa på min bil i efterhand och fick återkopplingen från en servicemekaniker när jag var på bmw i ett annat ärende att han bedömde det som minst lika bra som BMW:s.

3800kr gav jag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag för ca 10 år sedan frågade på BMW om att eftermontera på en E39 så var det väldigt dyrt. Kommer inte ihåg exakt pris men det låg nog på 2-3 gånger kostnaden för att få ett DEFA monterat vilket också ansågs vara ett bättre larm. Har svårt att tänka mig att situationen skulle ha förändrats så att det är enklare/billigare att installera på en F11.

___
//Ulf
Edin_BHF, artikelnumret du refererar till (65752448363) har en monteringsbeskrivning här:
Länk

Enligt den tar det ca 2h att montera...
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Jag såg den monteringsbeskrivningen. Måste man programmera in något?
Ni som har monterat in DEFA larm. Har ni extra dosa till larmet?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nej, ingen extra dosa. Det enda som märks är en blinkade diod i framrutans nederdel.
Kollade tidigare i veckan med en firma här i Sthlm som monterar DEFA.
Grundlarm till min 2 serie kostar 4700, vill man ha extern siren, sms och spårningsfunktion samt nivålarm skulle det sluta på 11000

Mycket pengar då min alltid står inlåst i eget garage.
Larma upp garaget med sms funktion skulle kosta 1995
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.