|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en uppsättning Style 218 som ska göras iordning. Undrar därför vad de har för färgkod. Har sökt men inte funnit något direkt. Visst det går ju att ringa BMW , men det är roligare att fråga här :) | |
|
Hade ett liknande dilemma för några år sedan med en F**d (host, host). Jag åkte förbi en billackerare som tryckte färg på sprayburk. Han hade en diger karta med färgprover som jag kunde ta med ut till fälgen och matcha med originalkulör. Köpte en burk och bättrade skadan på fälgen. Blev riktigt bra. |
|
|
Jo så kan man såklart göra, men ioch med att fälgen är original så vore det enklast och bäst att ta reda på färgkoden. Ringer till Holmgrens bil när de öppnar snart . |
|
|
Detta tas upp lite då & då på forumet, senast här: Länk Edit: Holmgrens reservdelsmottagning öppnar väl redan 7:30 förresten? |
|
| Också nyfiken, så uppdatera gärna tråden med det du kommer fram till. | |
|
Lus: Jag är medveten om den tråden :) , men det säger mig inget när de skriver "den vanliga silverfärgen" :) Vet inte ens om min är vanlig .. Lasse Eklunda : absolut , |
|
|
kenzoo: jag ansträngde mig lite och följde tråden och färgen som det hänvisas till (BMW art# 51911900344) är silverfärgen för plåtfälgar, så den är du inte speciellt behjälpt av, nej :) Edit: Internet säger ungefär samma saker i Tyskland, UK och US: Färgkoden är 144 och kan blandas av valfri lackfirma. Vill man köpa färdig burk från någon som inte blandar själva är Würth Silver tydligen rätt väg att gå. Länk Jag älskar att leta skit på nätet men hinner tyvärr inte mer just nu :) |
|
|
Haha tackar Lus , Har varit i kontakt med Holmgrens bil, En kvinna svarar att det tar tid att kolla upp färgkod i katalogen, så hon skulle ringa upp mig, detta var 40 min sen |
|
|
Det hjälpte inte ett skvatt att ringa Holmgrens bil, Fick 2 färgkoder av dom , hmmm!!! B20 A44 Dom va rätt lika säger hon i luren... vaffaan |
|
| Jag var på Bavaria i Solna för ett par veckor sedan. De frågade om fälgtypen och sedan hade de färgen på en minut. I mitt fall tror jag den hette Brilliant Silber eller något liknande. | |
| Lool, ringde även Bavaria Solna,,, han hittar inget men skulle gräva vidare och återkomma.... :) vad e detta | |
|
På Novation tog det några minuter och en del letande. Sen kom man fram till 2 färgkoder, då visade det sej att min fälg finns i 2 färger, ingen var dock den vanligaste, ferric grey och #jätteblank silver" :) Det lackstiftet var ännu dyrare än ett vanligt till billacken... 3-400 tror jag det kostade. /Jonas |
|
|
Du ska ha Reflex silver (A44) till fälg 218. Det är den vanliga silverfärgen som BMW använder på de flesta utav sina fälgar fr.o.m. ca 2005. Dekor silver (B20) är den lite mörkare/blankare silverfärgen som används till en del M-sportfälgar (ex fälg 194 och 216) Ferric grå är den mörka grå färgen som används på fälg 434. |
|
|
Chris87: Du verkar ha järnkoll :) , jag köper det du skriver,,, Tackar |
|
|
Chris87 har koll:) Jag var ut i garaget och checkade på lackstiftet och reflex silver är färgen jag fick. |
|
| Vilken fälg använde du den på Mats ? | |
| 398 som sitter på min F30 och till 107 på sonens Z4 E86. | |
|
Bavaria Solna ringde mig precis... Färgkoden är 144 |
|
| Jag letade själv lackstift till fälg 194 för ca 7 år sedan. Närmsta BMW återförsäljare kunde inte tala om vilket lackstift som var korrekt så efter en del diskussioner fick jag köpa alla olika lackstift till deras inköpspris. Tror jag betalade 15kr/st. Sedan testade jag mig fram. Jämförde de olika färgerna mot andra fälgar också och kom då fram till ovanstående. Det kan ju ha tillkommit fler färger efter det som jag har missat. | |
| Någon som vet vilken färg det är på Style 172? | |
|
Till 172M är det Felgensilber 144. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.