|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på en E38 men undrar vad man kan förvänta sig då det gäller begagnatpriser på dessa. Kommer dom att sjunka mera i och med E65:an eller är priserna någorlunda stabila? Blir väldigt sugen på en 740 men det är mycket pengar för en relativt gammal bil... Eller är jag ute och cyklar där? (Fast i förhållande till nypris så...) Erbjudanden och tips om E38:or mottages tacksamt. | |
|
Min är ju till salu :)) Man kan inte hitta mer bil för pengarna än en E38:a. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Jocke: Kan inte göra annat än att hålla med, och det gör jag utan omsvep. Jag har aldrig ägt en E38:a men med tanke på vilken bil det är så.... Jag har dock haft förmånen att åka och provköra då jag jag har en nära polare/kollega som äger en E38:a 740iAL. Om jag hade haft rätt mängd slantar så hade du inte haft din till salu längre. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag tycker också att e38an är mycket prisvärd och framförallt snygg bil. 728 är det ekonomiska valet och 740 valet för den som vill ha bättre drag. 730 och 735 för den som vill ha v8 men inte behöver ha 740:ns drag. 750 för den som vill ha det värsta, ofta inte direkt dyrare i inköp heller. Dieslarna passar kanske om du har tillgång till billig diesel. Fina 740 börjar på 115-120' skulle jag tro....728 börjar där någonstans också...men den kom senare. Lycka till! /Simon |
|
|
Finns inga fina 740 E38:or för 115'-120' (iofs kan man ha tur o stöta på nån som har stort behov av slantar). Med det priset så har dom gått 25-30' mil eller är muttrade kraftigt. En FIN 740 som har lite utr och gått runt 17' ärliga mil börjar på 135-140 o uppåt. /Bimmerman Länk Tack till MH-GTR för all hjälp |
|
|
Det finns massvis med fina 740 E38 för 110-120.000:- Skulle hellre lagt ca 130.000:- och fått en med 4,4 liters motorn. Tänk på att kronan har blivit bättre mot Euron och att ny modell kommit ut. |
|
|
Personligen skulle jag vara mycket misstänksam på en 740iA som kostade 110'. Jag utgick från priserna i sverige visserligen. Att nya karossen redan skulle ha sänkt priset på E38:an har jag svårt att tro. Det stora prisfallet lär inte komma förräns E65 börjar dyka upp lite mer frekvent på beg.marknaden. Inte ens säkert då så drar det ner priset på E38 då många inte gillar utseendet på E65, bla jag. En -95 740 E38 för 130' tycker jag även det är alldeles för billigt med tanke på vad man får för pengarna om man jämför med övriga modeller och märken. OBS! Mina personliga åsikter. /Bimmerman Länk Tack till MH-GTR för all hjälp |
|
| Inga problem att hitta en för 100.000, men det klart att den har gått en bit då, säkert runt 20.000, men vilken 7 år gammal E38 har inte gjort det, oavsett vad som står på mätaren. Dock kan man nog inte räkna med några 20" fälgar och sådana godbitar för de pengarna. | |
|
Man kan säkert hitta nån för 90' oxå, men hur är skicket då...... Betalar hellre en slant extra för en med ett fint skick och ärliga mil. /Bimmerman Länk Tack till MH-GTR för all hjälp |
|
Scheckheft |
Hej, håller med Bimmerman. E 38:or för 90 - 100 000:- skulle jag också bli tveksam till. Från 125 000:- och uppåt kan man nog få fina bilar. Att det är mycket pengar för en gammal bil håller jag inte med om. Hög kvalitet även efter 6-7 år. Inget knirrande och knarrande. Väldigt mycket bil för pengarna. Mao köp! /Scheckheft |
|
Tack för alla inlägg. Som jag nu har sett så verkar bilar som är lite dyrare vara bäst att köpa. Hade bara plånboken tillåtit så skulle jag ha köpt en redan nu. Känns dumt att lägga ut 100" och sen inte vara nöjd. Bimmerman, din syns ruggigt fin, har du den kvar om nån månad kanske jag hör av mig. Fortsätt gärna ge synpunkter och hänvisningar till E38:or. |
|
|
Det är bara att höra av sej....den kan ju finnas kvar. Det är tyvärr inte så många som vill betala 40.000:- extra för grejer värda 110'-120' som jag monterat verkar det som. /Bimmerman |
|
|
Din bil är ruggigt fin! Men jag skulle vilja vet vad du gav för den i orginalskick! |
|
|
LME Du har mail...... /Bimmerman |
|
|
Bimmerman. Maila om du skall sälja fälgarna separat. |
|
|
Köper nån bilen för 150' utan fälgarna säljer jag dom för 25'. /Bimmerman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.