AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.438

Byta grill på f10 -12

bm
13
bmw85
520d -12
Tja, tänkte byta grill på min f10. Är det någon här som har bytt grill själv och hur gick ni till väga. Har hört att man kan rycka ut grillen utan att behöva skruva loss massa skruvar.
Tack

mo
85
mobe
BMW 520dAT -19
Jag skulle göra det på min förra och hittade då denna

Länk
bm
13
bmw85
520d -12
Tack 👍👍

34
Håkank
Audi A6 Avant 45 TDI
Följde också den instruktionen när jag bytte på min för ett par veckor sedan men det var absolut inte så lätt som den framfördes att få loss de gamla. Att komma åt de nedre fästhakarna för att trycka in dem var riktigt svårt, dessutom var de hårda som pannbenet på djävulen. Cross fit sonen körde ner händerna (trångt som f-n) och tryckte och jag drog för allt vad jag var värd, till slut lossade de. rekommenderar att lossa nederkanten först. Tyvärr får jag inte den vänstra nya (Schmideman) att greppa 100 i nedre vänstra kanten.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Bytte på min i höstas och instämmer i att de nedre clipsen var ett litet håvete...

Lyckades till slut med sönderskrapade underarmar till följd ;-)

Nya grillen passade/fäste perfekt (F10 M5 original).

Lycka till!
bm
13
bmw85
520d -12
Okej, tack för era svar. Kolla länken hur hon gör, hon drar ut grillen bara. Ska man chansa på det eller gå den svåra vägen som ni beskriver hehe 😃.

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
I mitt fall fanns det inte en chans att bara rycka/dra. Inte utan att något hade gått sönder...

Jag hade offrat lite skinn på underarmarna ;-)

Det går att komma åt de undre klipsen. Gör bara lite ont och är lite bökigt...
bm
13
bmw85
520d -12
Kör på det säkra kortet, får offra lite skinn på underarmarna det är fan värt det 😂😂.
Tack för hjälpen ✊

Visa användare
100
Emrah
BMW 530GT
Hej hittar inga som svenska sidor man kan beställa grill till bmw f07 från någon som vet?
bm
13
bmw85
520d -12
Jag beställde på ebay och grejerna kommer från tyskland.

Länk

bm
13
bmw85
520d -12
Höll på igår och bytte grillen till slut, jag gjorde enligt instruktion i tidigare länk. Den första grillen var lite svår men den andra fick jag loss fort då jag visste exakt hur jag skulle göra. Nedre klipsen var jobbiga att få loss. Nya grillen sitter perfekt.

bm
13
bmw85
520d -12
Höll på igår och bytte grillen till slut, jag gjorde enligt instruktion i tidigare länk. Den första grillen var lite svår men den andra fick jag loss fort då jag visste exakt hur jag skulle göra. Nedre klipsen var jobbiga att få loss. Nya grillen sitter perfekt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.