AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
894

Låsning för kontaktstycke mätarhus

Hej
Jag haft problem med min bmw 520i 93, när jag sätter på tändningen så är alla instrument i mätarhuset döda så jag tänkte ta ur mätarhuset för att kolla kontakterna. När jag gjorde detta så gick ena låsningen till konststyckena av, kan man få tag på nya sådana?
Visa användare
ProPro-medlem
13.399
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Välkommen!

Jag tror jag förstår ditt problem. Tog sönder låsningen på en av mina kontakter också. Nu var detta på ett Gen I instrumentkluster och du har troligtvis Gen III, så det kan skilja ett par detaljer.

På mitt Gen I så skulle det ha varit möjligt att ta några delar från ett gammalt skrotat instrumentkluster (hade ett eller två liggandes) och laga det som gick sönder.

Men kom aldrig så långt, jag körde faktiskt ett antal tusen mil utan låsningen (inklusive hård bankörning vid flertalet tillfällen) utan något problem alls.

Mig veterligen säljs inte dessa delar lösa från BMW, och skulle de göra det så är de nog inte längre i lager.

Så om du vill reparera det så är nog bästa tipset att försöka hitta några begagnade, men jag är osäker på om det är lika enkelt på Gen III (vet att det är svårare att komma åt kretskortet då det är plastsvetsat på Gen III medans det var skruvat fast på Gen I).

Så bästa tips är nog att bara låta det vara som det är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.