AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.002

Sätta in M50 motor i e30

Ma
54
Mahhe
BMW 323i E30 (sommarbil)
BMW 318is E36 (vinterbil)
Funderar på att sätta in en M50 motor i en E30 325, någon som gjort det förut och är sugen på att hjälpa till med projektet?
Visa användare
ProPro-medlem
13.401
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Det är en väldigt vanligt operation och många har gjort det, så det finns en del information där ute redan. Men eftersom varje fall är lite unikt (olika förutsättningar, olika startpunkter, olika varianter av bilmodell och motor på både donator- och mottagarobjektet) så får man ofta samla ihop bitar av information från många olika ställen för att få det man själv behöver.

Jag hakar gärna på här! Har dock inte gjort det själv, bara samlat på mig lite spridd information som jag kommer att använda mig av när jag kör igång min transplantation. Så det skulle vara bra med info från personer som faktiskt gjort det.

Men kommer att göra det troligtvis nästa år i min E30 323i. Har fortfarande inte bestämt mig om det ska vara en M52B28, M52B28TU eller en M54B30.

@Mahhe : Vilken motor har du tänkt dig?
Ma
54
Mahhe
BMW 323i E30 (sommarbil)
BMW 318is E36 (vinterbil)
Vet faktiskt inte, kommer nog inte kunna göra jobbet själv så hade varit bra om någon är sugen att hjälpa till så kan man stå för personens ersättning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.