|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det påminde mig om jag behöver ett till så ytterligare en order lagd på den enligt första alternativet i första länken:) | |
|
"Mycket förtroendeingivande och gott kvalitetsintryck. Förutsätter att de kommer fungera perfekt" Har ni inte ens provat att kompressorn fungerar? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Självfallet har jag testat kompressorn och allt, men alltså inte i skarpt läge, eftersom vi ännu inte har haft någon punktering! |
|
|
Jag trodde inte att jag skulle behöva förklara "skarpt läge" i detta sammanhang... Är det bara jag som tycker att man rätt ofta blir lite "påhoppad" i detta forum, av personer som väljer att missförstå hellre än att förstå, som märker ord och som försöker finna fel i det man skriver hellre än att bry sig om själva poängen i det man skriver? |
|
|
Mailade via ebay till FST (andra länken där frakt in specades) och de svarade att frakten till Sverige är 8.95€ och hänvisade även till en tysk ebayannons: Länk Men där står nytt men att däcklagninsmedletl gick ut 09/2015: “Original verpackte und unbenutzte Lagerware. Ablaufdatum des Reifendichtgels ist 09/2015.” Har ni som köpt billigt kollat detta? Eller är detta något som bara är "bäst före",dvs inte "obrukbart efter" - eller ska man dra öronen åt sig och inte köpa gammalt lagningsklegg? Är BMW lagninsklegg fryståligt - klarar det att ligga i bilen som bor ute hela vintrarna och ändå funka om man får punka i fjällen? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096 |
|
|
Var inte menat som nåt påhopp. Kanske uttryckte mej dåligt. Har tidigare i tråden frågat om nån har använd en sådan kompressor till att fylla/pumpa däck, men inga svar. Ingen som använt dom...? Fungerar dom öht? Hur högt tryck kan man pumpa i? Hur lång tid tar det? Det är ju själva poängen jag bryr mej om, hur bra är en sån där mobilitetssats... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag checkade bäst före datum när jag fick leverans av den förra och det var ok. Minns dock inte hur långt fram i tiden. Jag får checka när jag får leverans av den nya som är på väg. Den modellen enligt på länk tre köpte jag billigt begagnad på blocket och den hade slutet av 2017 som sista datum, så den behöver ny vätska i slutet av året. Jag har bara kollat att pumpen fungerar. Att den har tillräcklig kapacitet för att pumpa mina 275/30-20 förutsätter jag eftersom BMW har satt sitt varumärke på den. Dock inbillar jag mig inte att de är bättre än något annat fabrikat, men trevligare att se den i bagaget med BMW-emblemet. |
|
|
Om kompressorn funkar som den ska och ger ett tillräckligt tryck (säg 3 bar), spelar inte däckens storlek/volym någon roll, då handlar det ju bara om hur länge den behöver pumpa för att leverera rätt mängd luft. Skulle misstänka att "bäst-före-datum" är satt med stor marginal - de ska ju funka överallt i världen med extrema klimat (både arktisk kyla och stekhet ökenvärme) även om de legat i bilen år efter år. Ponerar man dessutom att man kan bli stämd i USA om det inte funkar inom "bäst-före-datum" och detta leder till t ex. personskador, så tar man nog till lite extra "säkerhetsmarginal"! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När det gäller utrustning till däck, så som vi pratar om i denna tråden, så har jag minst lika gott förtroende för prylar med Continentals märkning, som jag har för däckutrustning som är märkt med en biltillverkares (BMW) märkning. Utseende, väska och övrigt, samt kvalitetsintryck motsvarar gott och väl BMW:s Mobility (annars skulle jag inte ha valt Continental...). I skarpt läge har jag tidigare testat en extremt billig kompressor (från Jula?) och en vanlig burk med "punkaspray", den fungerade helt ok. Gällande datummärkningen är jag övertygad, precis som Johan B, att den är satt med extremt god marginal. Min märkning gäller i ca fyra år men jag förmodar att det fungerar i minst åtta år. Så jag fortsätter förutsätta att mina Continental-märkta prylar kommer att fungera utmärkt om/när jag eller någon i familjen väl behöver dem i skarpt läge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.