|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Kan någon på begripligt sätt beskriva i vilken ordning tändkablarna ska sitta på fördelarlocket. En 528 e28 -86, mycke tacksam för svar, eller var man kan hitta var det kan stå. Tack , Ronny. BMW Såklart | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Medurs: 1 5 3 6 2 4 Ettan brukar sitta i hålet som är längst fram mot kylaren. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Mycke tack. Ska ut å testa det nu. BMW Såklart |
|
|
Hej igen. Var just ut å fixade som du skrev. Underbart. Kort å bra beskrivning. Får tacka dig för detta. Bilen efter att nu ha bytt rotor går betydligt bättre. Tack igen, ronny. BMW Såklart |
|
|
RonnyL: Hur mycket jobb var det att byta? Vad behöver man göra... Nu har jag ju inte samma motor som du, men det borde inte skilja så förbaskat mycket tycker jag. Vad kostade delarna (ungefär)? MvH Patrik 520i -85 (går som två påsar skit...minst..) |
|
|
Tjena Patrik Köpte då delar på mekonomen, rotor med varvtalsregulator gick på 220:-, Locket 129:-. sen kablar till min då gick på 1400:- om man skulle tagit det på mekonomen, men jag köpte lösa. Var bara att måtta dom. det var inte alls mycke jobb, men MÄRK UPP hur kablarna ska sitta. Det kan nog inte skrivas för mycke om det. Inte alls svårt ens för mig. Morsan skulle nog kanske fixa det oxå. Ha´de gott, Ronny. BMW Såklart |
|
|
Fatta inte beskrivnigen ändå, även om den är simpel ;) Hur skall ettan sitta litte mer exackt ? Hur ser man att man har nollat 528 motorn ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.