|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hmmm, jag tycker att grundfrågan och mycket av den efterföljande diskussionen i denna tråd verkar lite inskränkt! Om någon individ vill vara extra rädd om sin bil och ställa av den så är ju det skäl nog för den individen att göra det! Om en annan inte person vill ställa av sin bil under vintern eftersom han/hon tycker att nackdelen med ökat slitage (rost mm) är mindre än fördelarna med att få köra sin "pärla" under vintern så är ju det tillräckligt skäl för honom/henne att fortsätta köra den under vintern. Men det klart det som kan vara intressant i frågan är vilka skäl/tankar de som vinterförvarar sin bil har. Sedan tycker jag personligen att det blir lätt patetiskt när man klankar ner på de skäl de tar upp! Det samma gäller när förespråkarna för vinterförvaring klankar tillbaka på "vinterförarnas" argument att inte ställa av bilen under vintern - pajkastning. Mvh |
|
|
Det där med att tvätta på vintern ska bli roligt för min del i år. I varmgaraget där jag hyr plats finns nämligen en tvätthall med varmvatten. Ska bli kul att se hur bra varmvattnet tar bort vinterslasket. Ja sen är det bara parkera på sin plats i +20c värme. ;) |
|
| Johan B: Ja jag tycker att det är lite dubbelmoral eftersom de flesta med 99% säkerhet hellre köper en icke vinterkörd bil. Självklart är det mest fördelar med att ställa av bilen om man nu vill det. Men knappast nödvändigt. | |
|
Jag har ett antal bra argument: * Avställning, billigare försäkring * Inga vinterdäck - vill inte köpa 4 st 18" fälgar + dubbfria man kan lägga motsvarande pengar på ett schysst racingchassi istället ;) * Minskar antalet mil man kör per år och det är vanebildande om man väl börjat (som så mycket annat) * Man får möjlighet att åka tåg/buss vilket gör att man uppskattar sin bil när man plockar ut den igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.