|
|
|
|---|---|
|
Funderingar efter en tid med ny BMW 530d Innovation Edition: De adaptiva LED-strålkastarna är faktiskt väldigt bra. Avbländning och släckning av sektorer fungerar utomordentligt. Mörker och högtrafik känns som en tryggare kombination nu. Dock kör jag ganska ofta kväll och natt på rätt så tomma vägar, och då vill jag gärna ha en riktig ljustunnel. Det finns två lägen på strålkastarreglaget, med och utan adaptiv funktion. Jag förmodar att det går att koppla extraljus så att de bara tar signal för påslaget helljus i läget med icke-adaptiv funktion, d v s föraren kan välja detta läge när det är lågtrafik. Kanske finns den en ännu fiffigare koppling? Jag tar också gärna information om placering av extraljus med hänsyn till parkeringssensorer och annat framåtriktat. Jag har inget behov av att kunna plocka bort ljusen under delar av året. | |
|
Kolla här: Länk |
|
|
- Jag sökte så noga efter adaptivt helljus. Tyvärr stod det alltså adaptiva strålkastare. - Tack, då vet jag vad som går göra. Återstår bara att hitta någon som gör det! |
|
|
Radarplattan sitter under nummerplåten, utgår från du har m-sport. PDC sitter i framskärmen under njurarna. Så om du inte har autoläge på helljuset borde det funka köra med extraljusen. Crille |
|
|
Jag har led på min bil en F45, ville koppla in en led x-ljus ramp men fick till svar av BMW att fn är det inte möjligt pga att det blir en massa följdfel som dom själva inte löst. Blev uppmanad av min lokala Bmw verkstad att kontakta Bmw i Norrland där det kopplas x-ljus i parti och minut. Ringde flera och fick samma svar överallt, dom får också flera följdfel så dom gav upp. detta var i höstas kanske det har kommit nya lösningar nu. Thomas |
|
|
Här finns lite mer: Länk |
|
|
Kolla med Ulf530 Han har i andra trådar, jag inte finner, skrivit om hur han låtit montera extraljus på sin F11 med adaptiva led. |
|
|
Det är den tråden i första länken. Länk Men vi väntar fortfarande på bilder... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Foton extraljus F11. Tyvärr dålig kvalitet, vet inte om största felet är fotografen eller mobilkameran, hoppas ändå att de uppskattas. Länk till DropBox, om det fungerar? Länk Jag vet mycket väl att det inte är snyggt med tre stora extraljus, men jag väljer prioritera säkerheten. Snabbfästet gör att de bara behöver sitta monterade när jag verkligen behöver dem. Fäst-öronen som efter demontering är synliga på ömse sidor om nummerplåten; kan lackeras i bilens färg. Närbild på en njure visar kulan som sitter dold mellan/innanför ribborna i ovankant. De långa vertikala skruvarna bör kapas. Anslutningskabel/kontakt; Ev ändra placering till nedre hål/luftintag bromsar. (F n då jag demonterat så stoppar jag in kontakten mellan ribborna så den inte syns. Har en tråd med krok för att "fiska-fram" kontakten vid montering. Extraljusens funktion har jag tidigare beskrivit och är fortfarande helt nöjd. Det var rätt mycket jobb att få till denna montering men nu är det busenkelt att montera på ca två minuter och demontera på ca en minut. |
|
|
Ser riktigt bra ut! Snyggt! och genomtänkt! Hatten Av! /// Mårten |
|
| Tack Mårten, det uppskattas. | |
|
Håller med Mårten. Ser bra och snyggt ut! Kanske ska försöka mig på en sådan montering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.