|
|
|
|---|---|
|
Har en bekant som har en 540Ia 1996 som han köpt i argument att det är en Hamann kitad bil! Vet att bilen importerades för rätt många år sedan med ett intyg ifrån Tyskland med ett tyskt regbevis att det var ngt som var ändrat ifrån original, men exakt vad det var vet jag ej! Om det skulle vara en Alpina eller M5 skulle det stå i regbeviset, men i mitt tycke är det inte nåt annat än en "bonntrimmad" bil! Nu är det så att bilen har värmeproblem, så att det verkar som att ngn eller båda topplockspackningarna är defekta eftersom bilen går extremt dåligt när den startas kall och kylarvätskan försvinner direkt efter att motorn blivit varm! Bilägaren vill få bilen åtgärdad men inte för vilket pris som helst och jag har gett honom ett uppskattat pris för byte av toppackningar. Om bilen är en vanlig 540 kostar det bytet mer än bilen är värd, men om man kalla bilen för entasuiastbil typ Hamann , kanske det är nåt annat eller! Tacksam för lite mer info om sk Hamann bilar !! / Thomas | |
|
Om bilen är ändrad från original och det är inskrivet i bilens papper går det ej att registrera den i Sverige. /Jonas |
|
|
Det är inte helt sant... Beror ju dels på vad som är ändrat och hur gammal bilen är, dvs är den helbilsgodkänd eller ej. En -96 är sannolikt inte helbilsgodkänd. Jag hade för många år sedan en 328 -95 där både sänkfjädrar och fälgar var inskrivna i det tyska regbeviset och den godkändes vid import. ___ //Ulf |
|
|
ok... ja jag missade att det handlade om en så pass gammal bil. /Jonas |
|
|
Bilen är sedan många år godkänd vid årliga bilprovningen,så antagligen är alla papper i sin ordning ! Problemet är att i grunden är bilen endast en 540,och troligen har en eller båda topplockspackningarna dragit! Om det är en "vanlig"540,kostar det mer än värdet på bilen att åtgärda bilen, men om bilen har en annan historia,kan det vara värt att fixa bilen! Alla reparationer på en BMW Aukt. verkstad kostar många pengar.I detta fall troligen 40000:-, så därför frågan om bilen överhuvudtaget är värd reparationen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.