AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.091

TPMS F11 2016, problem

Ha
43
Hampa
F11 520d xDrive -16
Köpte TPMS på min lokala gummifirma. Dom fungerade lite random.. För det mesta så började systemet varna efter ca 200 m. Inte varje gång men ganska ofta. Ibland fungerade dom klockrent, ibland kunde dom varna på motorvägen i konstant hastighet.
Jag åkte tillbaka med dom och däckfirman sa att dom kunde testa ett annat fabrikat på TPMS-sensorn. Det gjordes i samband med att vinterdäcken åkte på så jag har inte testat dom förrän nu då sommarsulorna åkte på.
Samma visa med dessa.
Är det fler som har problem med varnande däcktrycksövervakning? Dim på däcken 245/40 19".
Vad har ni gjort för att få ordning på dom??
Ma
18
Mauru
520d F11 xDrive Msport -16
Har TPMS på båda mina original BMW fälgar 17 225/55"vinter/19 245/40"sommar och det har fungerat utan några problem, fick återställa mätningen efter hjul byte bara.
Ha
43
Hampa
F11 520d xDrive -16
Jag har original 18" på vinterdäcken och där funkar övervakningen prickfritt.
Är de som är köpta hos den lokala däckhandlaren som ger problem.
Någon som har tips på fabrikat på TPMS som fungerar?
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Det är väl inte så mycket att fundera på. Du har ju original på vinterdäcken som fungerar så det är ju bara att köpa original till sommarhjulen också.
TPMS-ventiler från pirattillverkare fungerar väldigt sällan ihop med BMW. Finns säkert någon som gör det men de jag sett (jobbar på en BMW-verkstad) innebär bara bekymmer.
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Frågan är ju vilka som kan fungera, köpte mina vinterdäck (förvisso BMW:s stjärneker 327) från leebmann24.de med RDC/TPMS sensorer installerade och de fungerade från dag ett, behövde bara några mils körning innan de ploppade upp och visade däcktrycket i iDriven.
Frågan är om denna kan fungera: Länk
BMW vill ju kränga originalfälgar såklart men någon hejd får det vara, så fungerande moduler måste man ju kunna hitta någonstans.
Annars finns det till bra pris på ebay. Kolla så det blir till rätt fälgtyp.

//jimjam
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Kör original TPMS, enklast så. Har aldrig haft ett larm på mina bilar förutom en gång vid -15 grader 1050 möh. Vart normalt när jag kom ner från fjällen.

Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.