|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag känner att jag åker lite hårt på mina 19 tum AC Schnitzer Typ II. Sitter ju otroligt snyggt på bilen såklart men det blir lite stötigt tycker jag. Speciellt nu i kontrast till 17 tums vinterhjul. Velar lite med det här. Snyggt eller bekvämt ;-) Jag har förstått att denna fälg är väldigt ovanlig och jag har aldrig sett dem på blocket och jag hittar inget på ebay. Alla fyra är tyvärr skrapade men det sitter hyfsade Dunlopdäck på dem. Vad kan de vara värda? En ryss stoppade mig på Vasagatan förra året och ville ge 1500 euro men det låter väl i överkant? Hittade en bra bild här på en svart touring som min:Länk Mvh Ola Min bil: Länk | |
|
Ja det dräller ju inte av dom. Och det är riktiga klassiker. Kommer ihåg en av många fina bilar morsans o farsans granne hade,splitt ny ACS3 cab estoril blå det va tider det. Han va ryss förresten :-) Kan du ta lite bilder så man får se hur skrapade dom är? |
|
| Har 20" typ III - men 2'an är ju snyggare :-) | |
| Såg den live på Olas fantastiskt fina fälgar, vad ska du ha istället? Min polare har 18 tum org Yrondel som han skulle sälja med sin bil då de var över men tvingade han till att hålla kvar dem ifall att.. Kan nog få loss dom för löjligt billig peng om du vill. | |
|
Catch, favoriterna är nog Style 42 eller 32. Yrondell tycker jag har lite lite för bred fälgbana på nåt sätt även om den är väldigt lik 42:an. Men hör med honom ändå! Jag hade Style 42 förut men sålde dem då jag hittade dessa AC Schnitzer. Lite dumt men lyckligtvis inom familjen ;-) Jag velar i detta nåt otroligt för varje gång jag kommer ut till bilen så är de ju sinnesjukt snygga dessa 19 typ II. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag håller med dig Ola, mina favoriter är också style 42 och 32. Har en uppsättning av varje i 17 tum, dock är en av 32:orna skadad och jag har fått byta luftbälg och hjullager på det hjul den fälgen satt. Jag drar slutsatsen att den är för skadad tyvärr. Ingen som har en singelfälg över i 32 17tum? | |
|
Hej, Sålde mercedes AMG fälgar 17 tummare för ett par år sedan... satte ut dem för 6000 :-...och köparna var som tokiga....en åkte hela natten från andra sidan sverige för att hinna först....Och de som inte hann först blev skitsura. Bytte till original 16 tumsdäck 225 or ( AMG var 17 tums 40 245or)... Bilen gick extremt mycket bättre med originalfälgar...mindre spårkänsliga, bekvämare...och dessutom var ET rätt. Tror personligen inte på superstora hjul med fel ET och för låg däcksprofil...bilen går sämre, drar mer soppa och prestandan försämras troligen också. Izzy |
|
| Ola, en bekant i Sthlm säljer sina Style 42-kopior. Ska jag förmedla kontakt? | |
|
Izzy, håller helt med. Dessa AC Schnitzer är "original". Lätta, rätt ET, rätt däcksdimensioner. Lus, tack men jag vill hålla mig till original. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Såldes en uppsättning här på AP förra sommaren för 7000:-. Tänkte köpa dom då men säljaren var knepig. |
|
Westersund, det måste ha varit ett klipp om de var äkta! Mvh Ola |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Varför tror du att jag ville köpa dom? ;) |
|
Jag tror jag har 18" Style 42 till mina sommardäck till E61, med navringar då. Finns det olika typer av denna, dvs med bultar mellan varje "eker" och utan? Jag har med, med den lite bredare fälgbanan, som femte bilden uppifrån här: Länk Menar ni att dessa är eftertraktade? Jag har ju funderat på att byta, dock är fälgbanorna på mina dåliga, där ytan har släppt och det ser riktigt illa ut, kanske är för att det är kopior. Kan man renovera sådant, och hur vet man att det är original om det mot förmodan är det? |
|
|
Style 42 finns med Länk och utan bultar Länk men till E39 finns bara med bultar. Om de är äkta så bör du kunna hitta något stansat på insidan av fälgen som visar att det är en BMW-fälg alternativt så står det BBS som är tillverkaren. Säkert är fälgarna hyffsat eftertraktade då det är en av de snyggaste originalfälgarna som du kan ha på en E39 men jag tror inte att folk betalar fantasisummor. Det går garanterat att renovera men det kostar en slant. ___ //Ulf |
|
| Ok - det är de i din första länk jag har, ska kolla stansning när tillfälle ges. Tänkte om 7k är ett "bra"pris för ett par i ok skick kanske mina går att sälja för mer än inget om jag bestämmer mig för att köpa andra iaf. Tack för svaret. | |
|
2005 köpte jag en uppsättning 18" style 42 + Dunlop SportMaxx där både fälgar och däck hade rullat ca. 100 mil och betalade då 13.000kr om jag minns rätt. Länk Jag hade samma dimension (8") runt om men optimalt är ju om man hittar en uppsättning med 9" bak. ___ //Ulf |
|
|
Hansi, style 42:or 18 har gått för mellan 4000kr och 7000 ca beroende på skick och hur däcken är förstås. Jag har stirrat på blocket sista fem åren.. Jag gav 4000 för mina utan däck och lämnade sen in dem för helrenovering på Intera. Kommer inte ihåg exakt summan för renovering men dyrt var det. Typ 2000 kr per fälg. Renoverad fälg:Länk Westersund, jag köpte mina på AP tidigt förra våren, var det samma annons kanske? "19 tum e39" och en halvtaskig bild ;-) ung samma pris. Hittade en som sålde en uppsättning typ II i USA för 2800 dollar. Helrenoverade dock. Kanske ännu ovanligare där. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag hade gett 8-10tkr för fälgarna om de är breda bak, oavsätt däck eller inte. Nu fick jag tag i en uppsättning original M5 istället :) |
|
|
Tack för info, Ola och Japmax. Har kollat mina, stämplarna ser ut att vara samma som på din länk Ola, det är även stämplat BBS på insidan av fälgen så jag antar att det är äkta då. Breda bak dessutom, det står 9Jx18 (IS 24) resp 8Jx18H2 (IS 20). Vad betyder H2? De är i ett lite sämre skick, men man kan ju ana och se på dina Ola att de är riktigt fina om man får de i fint skick...jag skulle dock vilja ha "M5-fälgar" (vet ej vad det heter) eller M172 istället... :-) |
|
We 2.001 BMW M2 LCI -18
Kan ha varit OlaO, såldes av någon i Göteborg och hade BMW-emblem istället för ACS-emblem. |
|
Hansi: bra länk Länk M5 heter 166 och M6 heter 166 ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.