|
|
|
|---|---|
|
Den elektriska dragkroken på min E61 från 2009 går inte längre att fälla in och på bilprovningen ogillade man detta så jag har två frågor: 1. Kan man få ett bra tips på en verkstad som jobbar med detta i Göteborg med omnejd. Brukar gå till Joakim men han gör inte detta. 2. Sökte efter en begagnad på bildelsbasen men hittad inte en enda. Söker jag fel eller är de svåra att hitta begagnade? | |
| Länk | |
| Tack för länken, jag hittar dock inget bra tips på verkstad i Göteborgstrakten. | |
|
Hej, De där krokarna "går inte att reparera", åtminstone är det inget som t ex Den Vänlige ägnar sig åt. Antagligen blir det inte särskilt lönsamt att leja bort detta arbete ö h t, om nu någon skulle acceptera uppdraget. Men här är i a f en estnisk kille som både hittat (typ)felet och som erbjuder en reservdel. Från inlägg ca nr 20. Länk På ebay.de finns det annars några begagnade drag, de flesta dock bara för avhämtning. Detta skickas Länk men i övrigt är det alltså avhämtning som gäller, t ex detta Länk Betr. verkstadshjälp: en herre som fått mycket "credd" genom åren, är Lars Persson med Dragkulan.se. Han åkte, åtminstone tidigare, runt och monterade drag på plats hos bl a mig (i Göteborg). Mycket proffsig. Länk /Lennart |
|
| Du gjorde väl inte samma fel som jag :). Skulle hämta en soffa på jysk och låna släp där, men fick inte dragkroken att fungera. Åkte hem igen utan soffa och började googla. Hittade att tändningen måste vara avslagen för att kroken ska fungera. Gick mycket bättre vid nästa försök...:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.