|
|
|
|---|---|
|
Körde igår slut på mina bromsbelägg. Totalt. Var nämligen ute och körde på Anderstorp. Min fråga: Var får jag tag på TarOx-belägg billigt? Har fått ett bud från en handlare här i stan på 870 spänn fram och 750 bak. Dyrt? | |
Grusse |
Bildelsimporten säljer Tarox. |
pravda1 |
Länk |
|
www.motornord.se /// Better Make Way \\\ |
|
|
Bmw Solna 480:- fram |
|
| Av allt vi testat på vår långloppsbil i år så var TarOx utan tvekan sämst. Mekonomens belägg bak höll ca 14 timmar, BMW original lika mycket. Textar höll längre medans TarOx bara försvann på ca 5 timmar... | |
| Vilka belägg höll bäst då? tips till oss som vill uppgradera gatbilsbromsar? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mina fabriksmonterade orginalbelägg är av fabrikat Textar, likaså MB kör md textar. MVH Hasso Länk |
|
Fram så åkte vi med Gula Pagid dvs riktiga racebelägg, men när det är svalare ute så funkar original riktigt bra. Vi åker dock med stålspunna slangar och racevätska + ordentligt med kylning. Om du vill lite vassare än original så prova Red Dot som säljs av www.peansweden.com - Prata med Per Stacke och hälsa i från mig. Gula Pagid (RS4) som vi körde på funkar inte på gatan, har lyckats låsa bakbromsarna ett flertal gånger vid testrundor utanför garaget när det beläggen fram inte är varma. johann här på forumet åker dock på den "nya" gula (RS19) och han kör dem på gata faktiskt.. |
|
|
_Johan_ : Vad kör ni med för bromsskivor då? Och är det någon som vet om Tarox bromsskivor är nåt att ha? BMWCS #4675 Länk |
|
|
Jimmyn: Original.. Skall tillägga att vår bil är väldigt lätt, det gör sitt till när det gäller bromsarna. Kör med Tarox på M3:an och det funkar alldeles utmärkt, är dock övertygad om att original är precis lika bra. Körde med anliggande gula pagid vänster fram i 4 timmar utan att skivan slog sig (det var VARMT) - beläggen var alldeles blåanlöpna på baksidan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.