AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.369

Erfarenhet utav DPF off och bilbesiktning

En
47
Enoiwow
BMW E90 335DA 2010 M-Sport
Tjena!
Äger då en BMW 335D 2010 har gjort steg 1 på den. Men är väldigt sugen på steg 2 också då man får alla fördelar och ljudet blir bra mkt skönare.

Har fått lite blandade bud på vad bilbesiktningen säger vissa säger det är lugnt vissa säger det kan förekomma problem osv.
Vad har ni att säga som har ett ersättningsrör istället för partikelfiltret när ni har besiktat bilen och den biten?

Mvh
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Har besiktat min 535d med ett ersättningsrör istället för DPF/Kat klumpen.
Inga konstigheter utan gick igenom utan problem.
Beror mycket på vem som besiktar bilen huruvida den går igenom eller inte.

Min ser helt original ut förövrigt i motorutrymme och under. Har även gjort en extra liten grej (som ser väldigt "original" ut) där downpipen går ner så det är riktigt svårt att se om DPF klumpen saknas. Men det går helt klart att se om man vill.
Så jag vill ge dom så lite anledning som möjligt att tro att något är gjort med bilen och kanske misstänka att DPF:en är borta för då lär dom kolla det.
Har man öppet luftfilter och nått avgassystem som brölar så kanske dom blir misstänksamma och kollar sånt.

Och såklart måste man ju fixa i mjukvaran så dom inte får upp felkoder när dom kollar sånt på besiktningen.
En
47
Enoiwow
BMW E90 335DA 2010 M-Sport
Okej! Ne min 335d ser väl helt original ut också bara lite utseendemässigt som är bytt. Så det borde ju inte vara några konstigheter heller kan man väl tycka men man vill ju vara säker!

Tänkte fixa ett steg 2 här till sommaren då jag redan har steg 1 och är nöjd men det är de där extra man vill åt!

Tack för bra feedback!

Mvh
ma
27
mange38
320i touring -03 m-tech
har haft andra bilar än bmw och gjord dpf off på då skar jag upp dpf på ovansidan rensade ur svetsade igen samt i med programvara för det således sitter dpf på plats och dom ser inget och inga flkoder eller dyligt för minimera att det syns viktigt är ju det ser så orört original ut
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hur är det med avgaser/lukt ? luktar det mycket när ni står stilla vid rödljus eller öppna rutor efter ni har tagit bort dpf .
ma
27
mange38
320i touring -03 m-tech
kan jag inte påstå vart som viken diesel som helst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.