|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Ni får be om ursäkt för min engelska, är lite lat så orkar inte översätta texten :) I removed both headlights and changed the adjusters in them. After I have reassembled them and disconnected and removed the battery (new battery from BILTEMA), the car simply won't start. I charged the battery to full and for another 2 hours, but when I came back the charger said it was on step 4 of 7 (Ctek). Anyways tried to crank the engine but it simply wouldn't start. Yesterday it was even worse with the lights on the dash disappearing after turning the key to the second position and also cranking. I noticed lots of condensation water on the battery and cables in the battery compartment(Sweden). If anyone have any suggestions please feel free to tell me, as I'm really tired of small things always going bad. :) Här är videon jag spelade in: Om någon har tips skulle det betyda oerhört mycket! | |
| Kan du mäta volten på batteriet så att vi kan utesluta det? | |
| Ladda batteriet mer... | |
|
Dubbelkolla dina batteripols-anslutningar, om ok, som tidigare nämnt mät batteriet framförallt samtidigt som du vrider till start. Ska inte dippa för lågt eller visa orimligt högt, ex 12V. Mvh Thomas |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Garantetat jordfel Kolla anslutningen |
|
Eller så har en "cell" i batteriet gett upp mer eller mindre, men i regel så brukar bilen kunna starta trots detta, men man har nog bara ett (segt?) försök på sig... Kondens vid batteriet kan så klart göra att du har (för) dålig kontakt vid batteripolerna som det redan nämnts. Jag sätter dock mina slantar på batteriet, troligast att det måste laddas mer, eller möjligen att en "cell" knasat... |
|
|
Tack för alla svar grabbar! Batteriet är nytt från Biltema men har inte använts mycket alls pga avställd och nedslag på besiktning, men har fulladdats varanannan vecka. Frånkopplade negativ- och positivanslutningarna till batteriet och rengjorde och torkade. Såg sedan till att batteriskon åkte långt in. Testade sedan att starta motorn och nu lät det bra. Nu CTEK laddar jag batteriet så att den blir fullt igen. :) Tack än en gång! |
|
|
Just det. Ett litet tips när man ska få bort batteriskon från polen, är att använda plock- och ritskosats. Försökte med mejslar tidigare men det var ingen bra teknik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.