|
|
|
|---|---|
|
Ytterligare en tråd om bakluckeländet på Touring E61 2006. På BMWwebETK är det kontaktstycken utritade vid högtalarna ungefär. Finns dom där eller sitter dom längre fram? Och om dom finns varför klippa kablarna och dona om det bara är och ta isär dom eventuella kontaktstyckena och pula bort kablaget och fixa kablarna som pajat och i med eländet igen. Är som sagt nybliven BMW ägare och har inte tittat vad som är paj. Bagagebelysningen lyser bara om jag öppnar rutan innan luckan och bara ena dimljuset bak lyser. Inga större saker plus att dom går att leva med utan det är om mer lägger av framledes. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns inga kontaktstycken vid högtalarna. Ebay är fullt av repsatser för 12-1500 kr komplett till alla gångjärn och säljs även av en del svenska reserdelsfirmor. Ett bra kvalitetskablage med mjuka fina kablar. Repa detta INNAN glasluckan går i baklås och inte går att öppna, det är bara besvärligt att tjuvkoppla denna. Har repat 10 st de senaste 12 månadern och fler lär det bli. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso, Ser att du bor i Kumla. Har problem själv med kablaget då jag inte får in radiokanaler samt bakrutevärmen inte kommer igång. Är du intresserad av hjälpa till med bytet? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Malke- Lite långt till Stockholm :) enligt profilen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso, Jag har inte uppdaterat min profil. Bor i Kumla nu. Kan du hjälpa till? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.