AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
463

Denna väntan!

MM
95
MMmmm
BMW 318 touring
BMW 325ix (glädje)

Nu har jag snart varit utan min alpina i mer än 2.5mån nu. Den står på en verkstad. Så det har ju inte vart nåt sensommar åka direkt som jag önskat, Jag bytte den mot min m5 för 3 mån sen. hade den i två veckor sen började oturen. En grävling sprang ut på vägen pang laddluftkylarn fick en smäll men fixade den tillfälligt. sen gick en vatten slang av när jag stod o tankade så det vart inget mer köra. Bogserade hem den och bytte slangen. Men då lät den konstigt stängde av den, och eftersom jag skulle lämna in den på service dagen efter så då fick dom ta en titt. dom gjorde servicen startade bilen PANG!!!!!!!aha okejvad nu da?? Dom trodde att topplockspackningen gått skruvade ner den och så var fallet. Dom lämnade in toppen på planing Men där kontaterades även att toppen hade gått. hmmm vad kul, mina ut å åka på kvällen tankar fick vingar. Även min koppling måste bytas den lät inte heller bra. Men så nu har jag bestämt att renovera alla fel på den så att bilen kommer rulla förhoppningsvis problemfritt, typ i vår för på vintern ska den vara avställd. Men denna väntan e inte kul. EN hel ViNtEr när man inte har fått köra nåt kul på ett bra tag. Och jag vill verkligen ha kvar bilen.
Vad gör ni för att lindra abstinensen?? :) ..

jag kände bara för att skriva av mig därför detta inlägg!!!

ha det gött alle.....
elof
MMmmmmm jag lider verkligen med dig!!!!
*försöker verka lite klok o trösta med något i stilen "efter regn kommer solsken ää typ"
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Vet hur det känns. Var utan BiTurbo hela Juni och halva Juli nu i sommar, och det var inte kul.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men Tobbe du har ju 2 st.... så för dig är det ju lungt!

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
Han kanske har en som reservdelsbil??? =)

Mvh Tobbe
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Tobias har faktiskt nästan rätt där. Jag köpte den osedd, på vinst och förlust från Tyskland, för att ha som reservdelsbil, men den var i så pass bra skick att jag bestämde mig för att renovera upp den i stället(det är hål i ena kolven...). Det är dock en process som tar lite tid, så det dröjer ett tag innan den är körbar igen.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
gött

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
a

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.