AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.932

Vad kan man ändra med en OBD på en BMW 325?

La
7
Lantisen93
BMW 325 D -12
Hej,

Har en BMW 325D -12 och som jag har förstått så kan man skaffa en OBD(?) dator för att t.ex kolla upp mer detaljerat om allt från diverse lampor ( vid fel ) till att ändra vissa elektroniska funktioner.

Undrar således vad bästa OBD'n är till BMW ( min modell ) och vad kan jag göra om för inställningar? Skulle t.ex vilja göra så att ett lätt tryck på blinkersspaken ( upp eller ner ) blinkar till tre gånger istället för en (1) gång. Finns det någon lista jag kan gå igenom?

Tackar på förhand.
BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Köp en Carly (från Tyskland).
Länk
Har en och är jättenöjd.
Exempel på saker som du kan fixa till.
Blinkning 3 gånger valbart precis som en gång
Varningsblinkers som blinkar eller pulserar.
Bromsljus som pulserar vid panikbromsning
Spolare och torkare för rutorna. Intervaller och fördräkningar
Ljusstyrka på olika lampor
Ljusvarningar
Digital hastighetsangivelse
Momentan bränsleförbrukning
Hastighet när dörrarna ska låsa sig vid avfärd
Dörrupplåsning när nyckeln tas ut
Etc.
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Ja Carly är rätt populär.
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
La
7
Lantisen93
BMW 325 D -12
Finns det någon facebook-grupp där man kan fråga efter någon som har en Carly? Typ som Saab turbo club, Volvos Of Sweden eller liknande grupp för BMW? Känns onödigt att köpa för några inställningar, hellre ge någon en slant för saken.

Tack för svar!
M.v.h.
BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Ingen aning. Om du befinner dig strax norr om STOCKHOLM i närtid så in jag hjälpa dig. Carlén är ett "säkert" alternativ att programmera med. Här är du förhindrad att göra mer än de av programmerarna förvalda funktionerna. Men datorbaserade programvara kan man ställa om mycket mer. Själv har jag behov av någon som kan programmera om min stereo till läget för Alpine-förstärkare samt sänka känsligheten på eft automatiska halvljuset. Dessa två saker kan Carly inte göra.
Lo
114
LoLzer
I3s 120ah -19
520D Touring -07
325D Touring -09
Seat Leon Cupra 290 -16
För att fixa så att blinkersen blinkar 3ggr vid lätt tryck går väl att ställa in via färddatorn eller Idrive om du nu har det. Det går då på båda våra bilar iallafall.
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Facebookgruppen BIMMERS OF SWEDEN har diskuterat Carly i ett antal inlägg, men jag har inte närstuderat dessa. Du kan ju joina och kolla närmre själv.

Personligen tycker jag inte att det finns något som har en så seriös och kunnig approach till BMW, som just Autopower.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.