AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
510

M5 Touring -94

Tjena!
Har en kollega som skall sälja sin 3.8 liters M5 Touring -94. Den är svensksåld fullservad på BMW, mycket välpyntad tex skinn, klima, Nurburgring-paket mmm. och endast sommarkörd 8500 mil. Ingen rost eller krockskada och min kollega har haft den sen ny. Provkörde den igår och den går som faaan!

Jag tänker köpa denna bil, men jag undrar lite vad den kan tänkas ha för värde. Jag föreslog 160, är det helt uppåt väggarna?

Mvh
Stoffe
Jag tycker det låter som ett bra pris,om den nu är en "riktig pärla",har sett betydligt dyrare en bit över 200k men oxå importer för ca 120k, sen är dom ju inte direkt massproducerade, samt världens grymmaste touring tycker jag. mvh jocke
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Läste din beskrivning och tänkte just nämna 160.000:- (innan du skrev det).

Låter som ett bra pris. Och även som en bil i mkt bra skick. Köp den. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Låter som en mycket vettig affär (om din kollega säljer den för det priset) KÖP DEN!
Tack för inläggen!
Blev precis klart, jag fick den för 170'. Vilken bil!!
Helt klart en hyffsad uppgradering ifrån DKW-Avanten jag hade tidigare...
En helt fantastisk bil, men jag fattar inte de som chippar den. Behövs det verkligen???

Mvh
Stoffe
///M5T
Grattis och välkommen till M5 Touring ägar-skaran :-) Min är chippad men det var den redan när jag köpte den så jag har inte jämfört. Det sägs att soppa-förbrukningen blir lägre, men ska man få märkbar skillnad med chip-trimining (+25-30HP) har jag hört att det krävs en race-kat och sport-system samt i alla fall ett K&N-filter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.