AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
2.375

Fälgar och sänkfjädrar 435d F32?

ki
75
kilin
120d e87-10
Jag har i dagarna köpt mig en 435d Xdrive M-sport F32-16.
Det är så att jag aldrig ägt en Xdrive förut, så jag är inte van att vara utan M chassit samt heller inte van att ha en såpass hög BMW pga denna fyrhjulsdrift.
Jag skulle vilja råda bot på detta tex genom en uppsättning H&R fjädrar.
Men de jag har hittat till min modell sänker enbart 20 mm, vilket känns för lite.
Är de någon som har sänkt en f32/f36 Xdrive mer än 20 mm med enbart fjädrar?
Isåfall tar jag gärna emot tips på vart ni har köpt dessa, samt om ni har några bilder hur det ser ut, för jag har förtvivlat svårt att hitta några bra bilder på fjädersänkta 4 Serier med Xdrive.

Sen har jag förstått att de är är viktigt med rätt dimensioner på däck å fälg pga fördelningslådan på dessa Xdrive.
Jag är sugen på en uppsättning 20" men vet inte någonting om vilka dimensioner som skulle passa min "fyra". Om någon vet vilka tum på fälgar man ska köra sam korrektat däckdimenskomer, och vad för ET mått man ska söka efter så de blir rätt från början.

Skulle uppskattas mycket med lite tips, råd och dåd till denna underbara bil,och gärna referensbilder och även tips på vad för fälgmodell som passar 4 serien.
Är själv inne på Vossen CVT, kopior går bra.
Tack på förhand!

Kilin
DP
10
DPI

440ix M Performance -18
Specialized For BMW E-bike -18
X4 35D M-Sport -18
M2 Competition -19
Har 440 i xdrive -18 med m-sport chassi , m dynamik suspension ,m performance packckage kit inkl aerodynamics, lät BMW sänka bilen vid leverans och Bmw använder och rekommenderar KW fjädrar då fortsätter garantier att gälla. Har även 20" m performance fälgar fram 8Jx20 ET 36, bak 8,5Jx20 ET 47 däck Pirelli P Zero 225/35 R20 resp 255/30 R20 .

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.