|
|
|
|---|---|
|
Letar kombi och eftersom jag vill ha automat, bensinturbo och lite annat är utbudet extremt begränsat. Har nu hittat en 328 som gått 16k mil. Extremt mycket för mej som gillar lågmilare. Min inbytesbil har bara gått 10k och stog på verkstad hela hösten för ett "elfel" som kostade över 60k att laga. Därför är jag lite bränd när det gäller bilar utan garanti/maskinförsäkring. Så frågan är, vågar jag? Håller motorn och drivlinan (xDrive) länge? | |
|
Årsmodell? BMW CS #5206 |
|
Transocean |
Klart att man vågar om den har gått 16 000 mil i två år. Kanske kan du pruta nya stötisar till bilen. Men är den en stadskörd 2012:a...tja...och servad var 4000 mil...nej |
| Måste bara fråga vad e det för bil du har nu? Och vad i herransnamn va det för elfel som kostade 60k? | |
|
Den är byggd mitten på 2013, så modellår 14. Bör ha gått långa mil. Nuvarande bil är en Audi A5, ems:en fick snespel ocj verkstaden fick byta 3andra ecuer också för att få ordning på det, plus ett par motorkomponenter i felsökningssyfte. Försäkringen tog det, men ddet var på håret. Hoppas slippa sådana incidenter igen så kag hade lovat mej själv att inte köpa en bil utan försäkring...ochvså sitter man här och övervägr det ändå :/ |
|
|
Vågar gör man väl, skulle ändå rekomndera att hitta en som är inom FB's krav för maskinskadeförsäkring, är väl 8år 12t mil som är det vanliga? Finns gott om dom bilarna men blir kanske lite dyrare förståss. "if you remain a fool, living a life of pain will be your reality" |
|
|
Där håller jag inte med. Utbudet är extremt skralt. Just nu finns 25 (max 8kmil) på blocket. 300k är smärtgränsen för en begagnad bil för mej (skall jag betala mer beställer jag en ny V90 istället) Då begränsas utbudet till 11bilar i hela sverige! Några saknar viktiga saker som larm, hifi, Sportstolar eller drag. Sedan vill jag helst ha takluckan. Alla väljer ju 320d idag :( |
|
|
Klart du kan hitta bilar med låga miltal om du har den budgeten. Jag köpte själv en ovanligt välutrustad 328i på 2360 mil, för ett par veckor sedan. Den låg långt under din maxgräns. Iofs en sedan, men när jag sökte så tyckte jag mig inte se någon större skillnad i pris mellan sedan och kombi. Jag bevakade just 328 under några månader innan jag slog till på den bil som kändes mest rätt för mina behov. Det som är märkbart är att M-sport är betydligt dyrare än vanliga lines. |
|
|
Har kikat på bilen nu och det blir nog inget köp. Den skulle behöva lite lack för att bli acceptabel utvändigt och förarstolen såg väldigt tråkig ut. Får helt enkelt leta vidare. Tycker att jag letat aktivt i ett par månader nu utan resultat. Som heltidsarbetande småbarnsförälder är man ju lite begränsad i hur långt man kan åka. |
|
|
Länk Så gott som ny och har allt du efterfrågar förutom taklucka. Vassego! |
|
|
Tack Inte dum, men över budget och har en del nackdelar (saknar taklucka, p-sensorer fram. Sedan vill jag helst inte ha skinn och fyrhjulsdrift) Kräsen? Jajjemän! ;) |
|
Transocean |
Varför inte en 320i-T och en optimering för 6 laxar? |
Transocean |
Om den nu måste gå som fan... .-) |
Transocean |
Länk |
|
Är takluckan ett måste så blir det mycket svårare eftersom relativt få har det. Men avståndet ser jag inte som ett problem. Jag har köpt många bilar osett från auktoriserade firmor och inte blivit besviken. Be att få foton på allt som avviker, gör upp affären på telefon och ta en semesterdag för att hämta bilen. Det är en liten uppoffring för att få rätt bil till rätt pris. I mitt fall för ett par veckor sedan kostade jag på mig en flygbiljett för 700 kr till Göteborg och firman tankade upp bilen så bränslet räckte upp till Mälardalen. Litet besvär för rätt bil. |
|
| "Beggars can't be choosers" ;) | |
|
Du säger att drag är måste, det går ju att eftermontera om man bara har budgeterat förd et - svårare med taklucka. Stolar går väl också att byta men att köpa det nytt är nog inte lösnamt, däremot har jag uppgraderat min E46 från halvskinn till helskinn från skroten och där var det bara bultar loss och fast igen. Nu var de inte elstyrda men stolvärmen funkade fint även efter. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Håller med Weiman. Har du såna krav på en begbil hur ser då kraven ut på fru barn etc. Taklucka! själv är jag nöjd med AC. |
|
|
Nu har jag vad jag kan se aldrig skrivit att taklucka är ett krav. Och jag förstår inte vad min fru och barn har att göra med mina önskemål om en välutrustad bil. Nu har jag iaf blivit med BMW till slut. Klämde den första 520i som jag sett på blocket. Tyvärr svart med skinnklädsel och utan rattvärme, men förutom det är alla önskemål uppfyllda och en hel del till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.