AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.354

X5 25d felfri i långtest

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
I senaste tyska ams presenteras senaste långtestbilen, denna gång en X5 25d och efter 10000 mil kan man konstatera att den är helt felfri och därmed är en ny (delad) ledare i sin klass! Bilen får mycket beröm, och det väl mest den brummiga fyrcylindern som får kritik, samt att Keyless Go inte funkar 100%-igt.

----
BMW CS/SC #6212
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Haha jag har varit inne på verkstad sisådär 30 gånger med min X5 25d. Två havererade EGR-ventiler, trots två återkallelser, felsökningar och reparation av termostatproblem, glas överallt i bilen som är gjort för att spricka och repareras etc. Varje fel blir minst två besök dessutom, ett för felsökning och nytt för reparation, sen fler om dom reparerade fel sak.

Nu när den blivit inkörd och mjuk i chassit har jag börjat gilla den riktigt mycket ändå. Vi har kul på våra äventyr.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Men till bilens försvar, fyrcylindriga dieseln är inte alls brummig annat än om man står utanför bilen. På tomgång är den så tyst att jag måste titta på varvmätaren för att se om den ens är igång. Även vid gaspådrag är den så lugn att motorljudet är artificiellt från högtalarna vad jag förstår.

Den sexcylindriga däremot är mycket brummigare och hela bilen i princip vibrerar vid gaspådrag. Fyran är verkligen silkeslen i jämförelse.

Snittar 0,85 liter milen med runflat och autobahn etc. Icke-RFT på vintern och ecodriving kan ge 0,6 om jag orkar vara så försiktig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.