AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.612

Bmw 330D e46 dålig gas respons

Hej ! Har som sagt en bmw 330d e46 som jag tagit över efter min far och som rullat sina knappa 42000mil.

Men har haft ett problem ett längre tag på de, både i min ägo och i min fars ägo.

Problemet är att jag måste liksom pumpa på gasen för att bilen ska få sin rätta acceleration / pådrag, ibland så kommer dem direkt men i dom flesta fallen så måste jag liksom pumpa 2-4 gånger på gas pedalen och där efter så går den som ett skott, men kan även bli samma fel om ja växlar men ytterst få gånger... Är lite jobbigt med omkörning när jag måste pumpa igång den..

Det jag har misstänkt lite är
Maf sensor
Map sensor
Gasspjäll ? Men är väl elektronisk styrd gas ?
Gas pedalen
Kamaxelgivare
Vevaxelgivare

Har inga fel koder när jag kikar med universal läsare; ska försöka få igång min inpa läsare i veckan

Hade den på en bmw verkstad förut och dom fick felkod angående något med insuget?
Va kan vara fel där ? Spjällen är pluggade, nya tätningar runtom, en givare ovansidan på insuget ( minns inte namn )

Antar att det sitter en sensor till? Då jag har 2 kablar till som är inkopplad i insuget men 1 av dom styr väl den elektroniska enheten som öppnar och stänger flapsen ? Som nu är borttagna

Hoppas jag kan få några tips utav er här, då ni verkar sjukt kunniga på det mesta !

Bara fråga om det är något jag missat eller något ni undrar över

Mvh Kalle

fi
15
firefox8674
330ix 2001
gör rent och plugga egr
räcker med att ta bort vacumslangen till klockan men plugga den.
min 330d var exakt likadan då var egren så jävla skitigt och fullt med koks och avlagringar . efter jag gjorde rent och pluggade så svarade den på gasen direkt fick tidigare spool på turbon och piggare bil. blev sjuk skillnad.
min är en 02a efter 04? blev det elektrisk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.