AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.630

Hjälp med att radera felkoder i Uppsala.

bl
9
blixtens
325ia -07
Efter att kört med dåligt batteri och led lampor i reg belysning och angeleyes ,så har jag fått cc id på bakljus,blinkers och div belysning ! Har FRM fått fnatt och måste utgångar öppnas ? Tråkigt att åka med snabbt blinkade blinkers och lysande röd triangel i instrumentet .
bl
9
blixtens
325ia -07
Ingen 😞😞
bl
9
blixtens
325ia -07
Ingen som har några tips ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om det bara handlar om att radera felkoder, borde vilken någorlunda välutrustad verkstad som helst kunna göra detta.

Alternativet är att du köper ett diagnosprogram och sladdar - bör inte kosta så mycket, du tjänar nog in kostnaden efter att ha sluppit ett kort verkstadsbesök.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bl
9
blixtens
325ia -07
Det är troligen FRM som man ska öppna utgångar i eller programmeras ! Och då har jag ingen aning vad som ska göras !!
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Detta går att göra med Inpa, eller rättare sagt Tool32 som också ingår i Ediabas suiten.
Jag har både kabel och programvara att sälja om du är intresserad.
Lätt att installera, rullar fint på Windows 10.
Powerposta vid intresse.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
bl
9
blixtens
325ia -07
Ingen runt Uppsala som har kunskap och verktygen för detta ? Ingen idé att jag köper några program och sladdar för detta,datorer är något jag inte kan 😕
Dr
362
Drib
325i-08
CC-ID koder sätter normalt inte felkoder. Åtgärda det som CC-ID indikerar först. (Det kanske inte finns några andra fel?)
Lista med CC-ID kod beskrivning: (om du inte redan lyckats tolka dessa)
Länk
bl
9
blixtens
325ia -07
Jag har cc id 116 , 118 , 119 , 114. Dom lyser,men har bytt lampor för att vara säker 😔
bl
9
blixtens
325ia -07
FRM som fått fnatt 🙄🙄
je
2
jeepjensa
320d GT Xdrive -16
Är det inte bara å åter ställa i brädan . presice som man gör när man har gjort en service ?
bl
9
blixtens
325ia -07
Det går väll inte att göra 🤔🤔
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.