|
|
|
|---|---|
|
Har en 325xi som gnisslar från bakvagnen. Räcker med att man gungar på kulan så hör man detta. Verkar vara ett standardfel på dessa. Vad behöver jag troligen byta? | |
| Vet inte om du kan mena typ gnekande ljud också. Isf Nr3:Länk | |
| Gnekande ljud från bakvagnen är väl normalt bakre övre stötdämparlager? Hyfsat enkelt att byta. | |
| Nja, E90/91 oerhört vanligt med bussningarna jag länkar till! | |
|
Håller med Gaspo! Eller så är det handbromsen som gnekar lite - prova att gunga med handbromsen åtdragen och lossad. Är det skillnad i ljudet då, är det troligen handbromsbackarna som gnekar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Garanterat kulleden som blivit länkad otroligt störande ljud men kostar inte många kronor att byta! | |
|
precis som Johan skriver kan det vara backarna som e lite rostiga. Märks väl om du har automat o lägger i back eller drive. Eller kör väldigt långsamt o bromsar till ordentligt. Men som sagt det är mest framåt o bakåt om det är backarna. O man hör ganska tydligt att det är just backarna. Vid gungande tex fartgupp etc så vågar jag sätta en peng på bussningarna. Låter mer när det är kallt o blött ute e värt o tilläga. Enkel koll e att lyfta bilen bak spraya Tex WD40 på o runtomkring bussningarna jag länkar till. Slutar ljudet då så vet du problemet. |
|
| Bromsarna är det inte. Däremot vore den där bussningen #3 rätt enkel att byta. Vilket märke på bussningen bör man gå på pris/prestanda. Org brukar ju vara bra mkt dyrare men inte nödvändigtvis bättre. | |
|
Satsa på bra kvalitet som t ex. Lemförder (BMW original), TRW eller Moog. Kostar ju småpengar även när det är Lemförder, så det är väl inget att snåla in några tior på... Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tänkte inte snåla några 10or utan tänkte mer så att jag köper rätt märke så det håller :) Säg man betalar 400kr/st så är det ju ändå billigt men vill att det håller också. | |
|
Länk. 140:- billigare än "usch" AUTODOC,reservdelar24 etc etc etc kärr barn har många namn. Mr auto svensk kundservice ,29:- frakt,snabba o skickar korrekta delar. TRW också original leverantör! |
|
| Tack för snabba svar. Har hunnit beställa redan. Blir det tyst här inne så löste ni problemet åt mig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.