|
|
|
|---|---|
|
Ska byta radioförstärkaren som sitter bakom spoilern (bakrutan) på min 530 touring, (fjärkontrollen för dörrlås och larmning funkar ej). Undrar om någon vet hur spoilern demonteras? utan att bryta sönder något, modell F11 2011 | |
| Jösses har BMW ingenjörerna inte kommit på ett annat ställe att sätta den. Efter alla tusentals havererade antennförstärkare på E61 och E91. | |
|
Var väl inget bra svar på frågan, kan man tycka!! Klabbarparn |
|
|
Blev väldigt nyfiken själv och gick ut till bilen för att se efter. Öppnar du glasluckan så finner du ett plastskydd, det som täcker gångjärnen. Det plastskyddet sitter med 4 st plastclips samt en mittre styrdel. Ta tag i ena änden av plastskyddet och ryck försiktigt mot dig så ska det lossna på den sidan. Gör nu samma på andra sidan så sitter radiomodulen där under. Mycket simpelt till skillnad från min förra E91. // Jonas Edit: Kom på att detta hände mig för ett litet tag sedan. Hade vart på Mekonomen och skulle låsa upp bilen, det var helt dött. Gick in i butiken, köpte nytt batteri till dosan, bytte det och därefter fungerade det att låsa upp/låsa bilen. Kanske bara glapp i dosan för mig just då? Vet inte själv men det har inte krånglat sedan dess. |
|
|
Har haft samma symtom, bytte batteri i fjärrkontrollerna och det funkade ca 3 veckor sen var det kört. Lämnade in för felsökning hos BMW kostade 1450:- och de sa att radioförstärkaren var kass, skulle kosta 2500:- + montering + felsökning =6500:- gulp,(inget jag kan betala för att trycka i 4st kontakter!) Skickade efter en begagnad från skroten (900:-) monterade-funkar ej. Följetången fortsätter, ska träffa mekanikern nästa fredag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.