|
|
|
|---|---|
|
Jag är på jakt efter en 325, 330 eller 335 runt 08-10 års modell. Runt 100-170k Helst gärna 330/335 Vad behöver jag tänka på respektive modell? Är det något strul med insprutning osv? Behöver lite allmänt råd kring köp. Krav: Bensin Manuell/Automat | |
| Finns många trådar i ämnet men allmänt håll dig bort från N47 framförallt och kanske N57 då det är samma konstruktion. Undvik manuell och kolla efter rost i skärmkanter, sida baklucka. Annars tycker jag e91 är en riktigt kul bil med mkt körkänsla! | |
| Såg nu att 320d ej var aktuell. 325d är en skön lagomversion. Akta dig för söndertrimmade ex bara! | |
| Nu var det väll bensinare han va ute efter. Sedan N57 är 6cylindrig! | |
|
Kanske är svårt med insprutning i en diesel men visst N57 är en sexa som också sitter i 330 och 335 - både diesel och bensin... Annars finns ju spaltmeter att läsa om 335 och turboproblem och möjligheter till trim m m. 330i är en motor som inte gillas av alla men, men! |
|
| Mitt förslag blir då en manuell 330i. Tillräckligt snabb för att ge riktig körglädje. Mindre krångel utan turbo, samt snålare på bränslet. Jag tror du blir nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.