|
|
|
|---|---|
| Hej har en BMW 535d-05 som pendlar på varvräknaren när man kör mer eller mindre i alla hastigheter möjligtvis inte då man drar på lite mer då gör den kanske inte så lika mkt/ofta vad jag märkt , vad kan detta vara för fel ?. Tacksam för svar och tips/hjälp | |
|
Hej Tycker det låter som momentomvandlaren. Vanligt fel på dessa bilar. Tyvärr väldigt kostsamt. Mvh Brännwik |
|
|
Det kan vara egr ventilen som sotat igen, det var det åtminstone till del på min |
|
| Okej, kan man lösa det på ett billigare sätt än att köpa ny?. Repa den på nå sätt? | |
| Det kan inte vara något med lmm att Göra har läst mkt om att det kan vara det och folk som tipsat om det också | |
|
Hej 70 % att det är momentomvandlarn 30 % egr ventil Hade pendling på min 535 a ringde en vxl verkstad Och han sa om den inte pendlar när den är kall utan bara varm så är det momentomvandlarn Om den gör det kall och inte varm som min så är det något annat troligen egren Så jag gjorde rent min egr och pendlingen försvann Mvh |
|
| Det är lockup lamellen i momentomvandlaren som slirar min 05:a började slira vid 15 tusen mil har idag gått 37 tusen utan åtgärd. Felet gäller vissa nummer serier på lådorna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.