AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.413

Byta skärm från 4:3 till 16:9 E39

ts
21
tstihl
BMW 750 ial -96 :-))
Hej, jag har en 528ia T -97 med original Navigator och tv i 4:3 MKI. Jag har nu bytt till en 16:9 bildskärm men får ingen bild. Har även bytt videomodulen till en 16:9 men får fortfarande ingen bild. Vid byte av videomodulen blev en kabel över som jag inte kunde koppla in då den nya videomodulen saknar en sådan ingång. Kabeln i fråga ser ut som en koaxialkabel med en liten rund tvåpolig kontakt. Behöver jag byta fler moduler eller möjligen hela kablaget till navigatorn m.m?
Hej,

Lite allmänt om utvecklingen från MKI till MKIV. Denna har du sannolikt hittat själv.

Länk

I den här länken konstateras det rakt av, att MKI inte klarar 16:9. Jag har (ännu) inte läst hela texten, men jag utgår från att informationen är korrekt.

Länk

Om du är intresserad av att kunna använda navigatorn, tycker jag att är det MKIV som du bör satsa på. Den producerar bilden själv och är således inte beroende av en separat videomodul.

/Lennart

Tilägg: här ges en indikation om varför det med en MKI inte bara går att installera en videomodul vilken som helst och få önskat resultat, andra inlägget:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.