|
Sida 46 av 77
|
|
|---|---|
|
Det finns faktiskt en sak man kan göra för att se den egentliga betydelsen av dieselutsläpp, och det är att kolla medellivslängd för de som bott en livstid med dieselfordon på tomgång utanför fönstret. Det mest uppenbara exemplet borde vara Östermalm i Stockholm, med Vallhallavägen och dess tunga trafik mot hamnarna på ena sidan, och Strandvägen/Birger Jarlsgatan på andra sidan. Här har ju dieselbussar trafikerat under årtionden, ja - alla möjliga fossildrivna fordon långt innan vi började rena avgaser överhuvudtaget. Bekymret är som sagt att människor i detta träsk av kväveoxider och mikropartiklar lever längre än någon annan stans i Sverige. Den enda fakta som finns att tillgå synes vara att 5500 människor per år dör i _eftertid_ av trafikutsläpp. |
|
|
Och är det något som är säkert, ni som talar om CSN lån, så är det ju att våra politiker som fattar dessa dumma beslut knappast har speciellt höga lån, se på "svetsaren" som ett bra exempel... |
|
| Jag väljer hellre en ledare med erfarenhet från arbetslivet, istället för evighetsstudier på högskola. Gärna en fd småföretagare, som förstår hur pengar skapas och att det inte alltid är lätt - dvs någon som funderar på både en och två gånger om en viss utgift är nödvändig. | |
|
Men vadå, gemensamma pengar används alltid förnuftigt? Länk ------- //Lövet |
|
|
Oavsett vad ledaren har för bakgrund och antal högskolepoäng hoppas jag djupt och innerligt att densamme har vett att rådfråga någon eller några som har kunskaper inom de områden man har att besluta inom!! Många gånger kan några högskolepoäng vara ett av flera sätt att inse att man bör hämta information från andra källor än eget tyckande och kvällspressen. |
|
|
Svetsar'n har ju en stark omgivning, en "landbygdsminister" som behöver stödundervisning i engelska, plattfötter, obildade nollor, ska styra landet.... Inte fan tar dom hjälp av de som är bildade, istället kastar dom in Hazarer i utbildningssystemet, för de är bildningsfientliga, de obildade.... Det har blivit lite OT, min inställning i frågan om dieselförbud är bara att det är ett i mängden av lågintellektuella beslut, PK och populism regerar! em3 |
|
|
Länk Länk |
|
|
Ja, Daniel, vi är några få, som försöker hålla emot, det som PK-klubbarna världen över, försöker trycka på ignoranta medborgare, och lyckas dupera det dumma folket! Det finns massor med pengar i "klimatforskningen", och alla de som lever på det, gör vad dom kan, för att behålla sin försörjning..... jag har inga problem med att världen kommer att behöva använda solen mer för våra energi-krävande aktiviteter. Men att det ska ske i panik och snabbt, som alarmisterna får basunera ut, via den totalt okritiska median. em3 |
|
Verdi |
Vem är det i så fall som ligger bakom konspirationen. Och varför? Rent generellt så finns det en väldig lockelse att "veta nåt som inte alla vet". Det är själva grunden för allt från religion till alternativ medicin till konspirationsteorier. Men det betyder inte att ni har rätt. |
|
Pengar och makt, mycket vill ha mer! Drivkraften hos George Soros m.fl. är makt, för pengar har dom. Globalister får hjälp av nyttiga idioter inom media, som hakar på, även politiker låter sig snärjas. Man kan kanske avfärda det som förföljelsemani, ett antal år framåt går det att utvärdera. Jag är inte helt övertygad, men blir inte det minsta överraskad, om detta maktspel kommer upp i ljuset framöver. em3 |
|
|
Konspiration behöver det inte vara, men helt klart stora ekonomiska intressen bakom, förutom panikslagna okunniga miljötalibaner. Och självklart ett företag som desperat försöker tjäna pengar! Ny teknik utvecklas alltid så att det finns elbilar är i sig inget konstigt. Men man kan inte via dumma politiska beslut tvinga en befolkning in i något som inte fungerar i dagsläget. Förutom några få som tycker det fungerar hyfsat idag, så finns det ingen fungerande infrastruktur för massorna. Det dom flesta är överens om i denna OT tråd är att elbilar i sig är inget fel, men låt tiden har sin gång |
|
Verdi |
Men vad vill Soros då? Vad är "the master plan"? Det enda jag lyckats komma fram till som är tillräckligt för en konspiration av den här magnituden är att USA vill sänka Venezuela, Ryssland, Iran, Saudi osv genom att minska efterfrågan på olja och därmed också sänka priset. Fast ärligt talat så ställer jag mig bakom det motivet så gärna för mig. Något annat motiv som är tillräckligt stort kan jag faktiskt inte se. |
|
Soros vill försöka bryta ner nationalstaterna, så att stora företag och maktcenter kan styra över fler. Titta på den patetiske Juncker och mutti Merkel, som vill skapa europas förenta stater, med central makt. em3 |
|
Verdi |
Men varför? Gubben är 87 år gammal och har mer än han kan göra av med. Nån judisk konspiration? Verkar ju funka sisådär med tanke på alla hot judar lever under i Europa och Sverige nu. Jag tycker konspirationsteorin är orimlig och därför har jag sen en tid tillbaka bestämt mig för att klimathotet är på riktigt. |
|
Då förblir du en "anpassad" medborgare, som låter dig duperas av samhället, som vi alla tränats till att tro på. Tror du också på massmigrationen, med alla pensionsräddarna, som våldtar våra döttrar och bidrar till ökad kriminalitet i landet, och så småningom ett ännu mer delat samhälle som vi inte sett på mer än 100 år? Glömde.....vart tog vårt "välfärdssamhälle" vägen, kommer flera att fråga sig inom de närmsta åren.... em3 |
|
|
"Verdi" skapade musik, operor, för att väga upp den franska dominansen. Lite av en "revolutionär", hur står det till med revolutionen idag......... em3 |
|
Verdi |
Invandringspolitiken är i vissa delar olycklig men det är knappast en del av en stor konspiration ledd av Soros. Det är snarare ett resultat av inkompetens och aningslöshet. Nån slags naiv välvilja. |
|
@Verdi Det räcker med att du kör en Tesla så är du en riktig loser i mina ögon och motarbetar allt som har med entrepenörskap och tillväxt att göra, kör man Tesla är man vänster och trångsynt idiot, du ligger säkert i säng med Daniel Hellden också eller har honom som idol. |
|
Verdi |
Skojar du nu eller? |
| lanab: VA? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.