AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.676

Aux in E46 2005

33
fältan
E46 320i M-sport Touring
Hej

Jag har försökt att få igång Aux in på Business stereon. Köpte visserligen en kabel på Ebay, men får aldrig fram AUX när jag trycker på mode-knappen.
Åkte senare till Brl för att köpa en ny kabel, dom hävdar att man måste låsa upp stereon hos BMW för att det ska funka. Stämmer det?

Ni får gärna tipsa om en kabel som ni vet fungerar.

Bilen är en 320i 2005, har kollat stereon så att det stödjer Aux in, vilket den ska göra.

_
Det är aldrig för sent att ge upp!
AL
139
ALX
318i -03
Jag vet inte varför din kabel ej funkar men jag kan tipsa om en kabel som jag har och som funkar perfekt. Den heter "Dension Gateway 300" och har uttag för AUX, USB och iPod. Använder man ett USB-minne så kan man se låt-titlarna i displayen i stereon och man kan byta låt med ratten precis som vanligt.

Man kan förslagsvis placera sladden i handskfacket och dra den upp bakom stereon. Det finns flera videor på youtube som beskriver i detalj hur man gör. Det är inte svårt men kan vara jobbigt att få in allt bakom stereon, men det går.

Sladden kostar några tusen i Sverige men det finns ju en del att hitta billigare på eBay. Och man kan ju köpa en begagnad, som jag har gjort.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Alternativ 1. Stereo stödjer ej AUX funktion, Dvs stereo från -02 och äldre (typ nånstans där)

Alternativ 2. Kopplar i fel ingång. Om jag minns rätt så fanns det två likadana utgångar på baksidan av stereo och en är för AUX. Sedan om jag minns rätt så kunde man även vända på kabelns anslutning dvs den är fyrkantig utan några hack eller nåt. Så man kan vända på den och koppla in den och den passar. Dvs du har fyra möjligheter att testa kabel (tror det var nåt sånt när jag gjorde det).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.