|
|
|
|---|---|
|
Tjena ska byta motor på min 528!! Men utbudet på motorer med enkel vanos är så litet!! Min fråga är då om jag kan sätta i en dubbelvanos motor istället utan att behöva ändra kablage eller styrenhet och dylikt ? #DIFFAD | |
|
Har en M52B28 med enkelvanos från en 528 -97 fullt fungerande till salu. Ska du byta till dubbelvanos måste du ha kabelhärva och styrenheten från den motorn också. |
|
| Och EWS-box samt minst en nyckel... | |
|
Vad ska du ha för den motorn ? #DIFFAD |
|
|
Dawwe kan man leva utan startspärr är det enklaste att koda bort ews från motorstydonet istället. Marcuslarsson95: 3000 kr. Byter du till enkelvanos motor är det bara köra vidare med din gamla box utan krångel. |
|
|
Så det passar inte med dubbelvanos bult on ? asså menar bara plugga i kontakter osv sedan starta utan måste programera om motorstyrenheten osv ? Alpinabiturbo : det låter minst sagt lovande !! hur kan jag nå dig enklast för lite mer info om motor osv ? #DIFFAD |
|
|
Enkel- och dubbelvanos har olika motorstyrningar, så det går inte "bara att byta rakt av och plugga in kontakterna"! Boxar och kabelhärvor är som sagt inte likadana... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej ! tack för svar ! :) Alpinabiturbo : hör gärna av dig ang motor på 0736508388 !! #DIFFAD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.