|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, finns det någon som kan rekommendera en seriös ärlig trim box till BMW 318dA 2017 med nya 110KW motorn? | |
| Boxar är väl inte speciellt "seriöst" i förhållande till mappning. Åk till den du får bäst känsla för av de större aktörerna. BSR, Smoab m fl. | |
|
Lite mycket nedvärderingar om boxar på forumet tycker jag. Så fort någon undrar över en box så kommer alla bannor. Haft 6 st totalt från KCR och Promotech på företaget. Kört totalt 50 000 mil med boxar. Inte ett enda problem. Däremot mitt "riktiga trim" från BSR som jag köpte till en A4 strulade med ryckningar och ojämn gång. Har iaf funkat bra med boxar för vårt företag. Tror de flesta upplevt både ris och ros med både boxar och mappning. |
|
| Varför trimboxar köp en som har power | |
|
TACK! Ja, det blev ju goddag yxskaft. Fantastiskt att hundratals tillverkare av trim-boxar alla har lyckats uppfinna HC Andersens " Kejsarens Nya Kläder " igen. Och att alla dessa tusentals unga datatekniker med inriktning mot motor branchen lyckats gott med att livnära sig på något de inte begriper. Skriv på Flashback om skrivklådan är övermäktig! Det är inte svårt att ta reda på vad som skiljer 318 och 320 dieslar av senaste versionen. Utöver 40 HKR handlar det om en rejäl summa pengar. Någon seriös tillverkare/tekniker torde kunnat finna ut att göra ett tillskott till 150 HKR versionen så den effektmässigt kan matcha. Speciellt eftersom det är samma motor i båda varianterna. BMW håller järnmask eftersom de inte vill släppa någon BMW Power sats till den motor svagare för då skulle prispåslaget avslöjas? Förlåt att jag blev bitsk men detta verkar mer lustigt än kul! |
|
| Vet inte hur det är med B47 motorn. Men på N47 e det bara inte mappning som skiljer utan diverse mekaniska delar. | |
Transocean |
Jag tror precis som Tompak23d att det finns allt mellan himmel och jord både när det gäller boxar och ecu-mappning. Säkert finnes det bra boxar men dom kostar. Jag menar att t ex Hartge körde med en box-variant. Jag vet inte hur Racechip.de är men dom kör reklam på tysk tv hela tiden. Länk Sen har Gaspo rätt när han skriver att det kan vara diverse mek. delar som skiljer åt, t ex en N47 318d har andra spridare än en 320d |
| Turbo,kolvar etc ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.