|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har inte läst på länge om dessa bilarna, men ett antal år sen vad det en del problem med tidiga N52-motorer. Hur är det nu med en Svensksåld 325 E91 från 2007? Vågar man köpa? | |
|
Klart du vägar köpa! Jag vill nog säga att min 325:a är den bästa bil jag haft. I stort sett problemfri har den varit och nu har den rulla mer än 27.000 mil. Två tändspolar, en vattenpump och en topplocksbult är det som är bytt på det miltalet. Utöver vanlig service. Men de finns säkert de som inte har haft lika tur som mig, men du vågar absolut köpa en. Bara det torkar upp på vägarna kommer jag att sälja den och det blir med visst vemod. **BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Ok, jag har bara hört lite tråkiga historier kring; Valvetronic DISA Tickande lyftare Krångel med oljenivåmätaren Bland annat. Tänkte byta ut tantens S40 :) |
|
| Min E90 325i 2006 med N52B25 verkar rulla på bra, har bytt luftmassemätare nu vid strax över 10 000mil (~1500kr från Tyskland). Tidigare ägare har inte gjort någonting alls förutom vanlig service. Verkar lovande - än så länge ;) En kompis har kört några tusen bil med sin 330i Coupé med N52-motor, inga fel där heller vad jag har hört (tror den hade rullat ca 10 000mil när han köpte den för ~4 år sen). | |
|
Verkar bli affär på denna. 15kmil, SV-såld Touring. Inga överdrivna mängder utrustning, men det är definitivt inte en tomhylsa, vilket är trevligt. Undrar över dessa: S563 Light package S663 Radio BMW Professional P7AP Dynamics + Advantage package Vad innebär dessa i praktiken? S1CA Selection of COP relevant vehicles S226 Sports suspension settings S249 Multifunction f steering wheel S2CY BMW light alloy wheel, spider spoke 158 S302 Alarm system S386 Roof railing S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior mirror with automatic-dip S441 Smoker package S470 Isofix-System S481 Sports seat S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S4AB Fine wood trim burr walnut S4AE Armrest front, retractable Vehicle options S502 Headlight cleaning system S507 Park Distance Control (PDC), rear S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S563 Light package S663 Radio BMW Professional S710 M leather steering wheel P7AP Dynamics + Advantage package P7RS Package Comfort S842 Cold-climate version S850 Dummy-SALAPA S863 Retailer Directory Europe S877 Delete cross-pattern operation Vehicle options S885 On-board vehicle literature Swedish S896 Daytime driving light switch S8SP Control unit COP S9AA Outer skin protection S321 Exterior parts in vehicle color S520 Fog lights S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German |
|
|
Ja, det var ju dumt att jag inte googlade lite djupare. Dock undrar jag fortfarande vad som ingår i Radio Professional och belysningspaketet. Hittade följande: Comfort: Automatisk avbländning av innerbackspegel Fällbart ryggstöd Armstöd fram PDC bak Regnsensor Klimatautomatik Radio Professional Farthållare Dynamic: Belysningspaket Sportchassi Lädersportratt Lättmetallfälg 17" Sportstolar Xenonstrålkastare Advantage: Larm Läderratt med multifunktion Något mer? |
|
|
Belysningspaket innehåller bla innerbelysning med läslampa centrerad i baksäte,läslampor fram samt belysta sminspeglar. Indirekt belysning fram o bak,belysning fotutrymme främre fotutrymmen samt belysning exteriört från dörrhandtag. Sistnämnda mycket trevligt. Fan att man inte har :-(. Radio proffesionell:LW radio,mp3 funktionalitet,anslutning för cd växlare,två radersdisplay,information från färddatorn i displayen,radioreglage med dekor ring. Detta taget ur 2008/09 katalog alltså lCI vet ej om det skiljer på Pre lCI? |
|
|
Låter som att den du kollar på har i princip exakt samma spec som bilen jag köpte idag! Min saknar taklucka, idrive och dragkrok, men har i princip allt annat. Är sportstolarna tyg eller skinn? Mycket trevlig motor med ett gott rykte. Men är man van vid turbo så får man en överraskning. Man får verkligen varva ut den, men det är en vanesak. |
|
|
Helskinn :) Blir affär imorgon eller lördag. |
|
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Krångel med oljenivågivaren brukar vara en felande generator, tro det eller ej. |
|
325 coupé-07. 12000mil. Kommer ev att köpa en endera dagen. Är det ett bra köp? Pris ca 70k. Mvh Alf |
|
|
325 coupé-07. 12000mil. Kommer ev att köpa en endera dagen. Är det ett bra köp? Pris ca 70k. Mvh Alf |
|
|
Coupémodellen är snygg. BMWs coupeer håller alltid priset bättre än standardkarossen....Blir en kul bil för de pengarna.....En sak att kolla är alla plastanslutningar till dels expansionskärlet men även andra sidan mot motorn.....de kan spricka.....Ser du något vitt på dessa plastkonkaronger som är anslutna till kylslangarna så pruta lite. De kan vara bra att byta. |
|
|
Vilken motor på den? N53 dras med mkt problem. N52 mer problemfri. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| På -07 är det väl alltid N52 som är mer problemfri än efterföljande N53. | |
|
Lite OT här men jag hade en 523i -07 som plockades ut dec 2006. Hade den N52? BMWCS #8925 |
|
| beror på om den hade 177 eller 190hk | |
|
Löwet: Det var 177 BMWCS #8925 |
|
| n52 i så fall | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.