|
|
|
|---|---|
plimpe |
jag har en bmw 323 cab 96 och undrar hur man kan öppna upp där skidluckan ska sitta, om nu hade haft en sådan, utan att såga sönder saker... någon som vet?? ända sättet att få in min bas i cupen. eller finns det någon som kan förklara hur jag får bort baksätet?? |
|
Min E30 var det punkt svetsat.... Bara ta väck baksätet och sparka till... akta benet.. Sparka inifrån bilen... ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
plimpe |
hmm problemet är ju att jag inte vet hur jag får bort rygstödet och bmw e ju så grininga att de inte vill säga utan tycker att ja ska lämna in bilen.. |
|
På min fick man ta bort sitt dynan först sedan pressa ryggstödet upåt så vips var det borta sen var det bara att sparka på skid luckan :) ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Hur går det? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
plimpe |
bilen e på service så ja har inte hunnit att testa men fick reda på att jag var tvungen att ta bort nackstöden för att få bort rygstödet sedan skulle det bara vara att lyfta... får se hur det går |
|
Hej Ville bara sticka in en sak här. Jag testade 5 olika baslådor och minst lika många monteringar i min gamla 325 Cabrio E36. Det som fungerade absolut bäst, var en baslåda som passade inn exakt i hålrummet under cablådan. Där går det precis in 2 10" basar i höjden. Jag satte detta i en väldigt kraftig sluten låda, med basarna riktade bakåt i bilen. Det går med lätthet in 60 liter där. Innuti lådan (av MDF board) stabiliserade jag med järn. Jag byggde lådan några millimeter större än hålet i höjden och bredden. Sedan var det bara att slå fast lådan med slägga. Vill du inte det, så kan du alltid bulta fast den. Resultatet var häpnadsväckande! Med eller utan skidluckan där, var det lika bra basåtergivning. Tom med taket av så spelade den ruskigt bra. Det blir som om hela bakdelen på bilen din blir som en baslåda. Sitter den inte riktigt hårt fast, så blir du missnöjd:-) Det bästa var att när du säljer bilen, så har du inte lämnat några som helst spår. Lycka till oavsett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.