AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.520

Nyköp 125i osmart?

Sida 2 av 2
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Det blir garanterat kanon, gillar du din 328i så kommer 125i vara ännu roligare. Du får ju den nya B48-motorn i 125i och den ska ha bättre mellanregister än N20 vad jag förstått.

Jag gick i samma tankar som dig alltså 125i, men jag ville köpa lätt begagnat, och då var prisskillnaden minimal mot M135i. Och det är väl just den enda tydliga nackdelen med 125i, att du kommer slåss med M135i/M140i på begagnatmarknaden eftersom de som köper 125i förmodligen är ett kliente som gillar snabba, men även ännu snabbare bilar.

Ska bli kul att höra vad du tycker om den!
Ph
36
Phil88
E61 525d m-sport -08
Volvo v60 T5 R-design -19
Spännande läsning sedan sist :)

Har kikat på lätt begagnade m135or och dom hamnar runt samma pris men det blir en kompromiss med utrustning och sen blir kostnaderna runtomkring dyrare, sen håller dom sig klart bätre i pris hela sin livslängd.

Att en 125a skulle bli tråkig efter en månad tror jag inte, tycker fortfarande min 328a är grymt rolig när jag lägger i sport-läget, men skulle det bli så finns det ju alltid medicin för mer effect också ;)

Har inte forskat något men är det någon här som vet ifall 125i m-performance ljuddämpare även passer den nya med B48 motorn?

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Finns det M Performance-trim till 125i?

Trimdelar till andra modeller av annan motorfamilj passar garanterat INTE till en ny familje om du frågar en BMW-verkstad. Sen kan det ju lika gärna vara så att det enda som skiljer är trimbadgen som placeras på plastkåpan men den har likaväl ett annat reservdelsnummer som "passar till dessa modeller".

Till en ny motorfamilj kommer säkert trimdelen dessutom vara minst 1500 kr dyrare.
Ph
36
Phil88
E61 525d m-sport -08
Volvo v60 T5 R-design -19
Jag har hittat till 125i med n20 motorn men inte till nya b48, däremot har jag hittat att nya 330 som också har b48 har fått ljuddämpare.

Kanske dyker det upp senare om man har lite is i magen, har ju inte ens bilen än hehe.

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Hur ser din spec ut nu i skrivande stund? Vad landar den på?
Det känns ändå som att du eventuellt är mottaglig för en lätt beg M135i. I så fall skulle jag tagit ut en på en provkörning och sedan bestämt mig.
Jag har haft två stycken F20 innan jag till slut köpte en M135i och jag är så himla nöjd nu. Bilen känns verkligen speciell att köra tycker jag. Små detaljer i utrustningsväg är sånt som är kul en ganska kort stund, medans drivlinan ändå är mer primär för helheten.

Dock ska jag tillägga att jag aldrig testat en 125i, den kan ju vara helt perfekt. Har riktigt fina specs på pappret också. Jag har kört 328iA och den är riktigt kul!

Här är ett klipp som visar när en hardcore M135i dude testar en B48 430i:

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.