|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Den här bilen på Blocket verkar nästan perfekt (om man älskar E46). Men den har varit utlagd i flera månader, de har bara förnyat den eller nåt nu men jag vet att den har varit där länge. Tycker bara det är lite konstigt att ingen köpt den ännu, den har ju verkligen låga mil också. Men priset är kanske lite högt? Sen om man kollar på biluppgifter.se och car.info så verkar det som det bara varit två brukare, om man räknar bort bilfirmorna. Ingen som tycker det är nåt skumt med annonsen/bilen eller? Förresten, varför står det årsmodell 2003 på car.info och 2002 på biluppgifter.se? Det borde vara 2003 som är rätt men hur kan man vara säker? | |
| 6 brukare står det ju i bilreg så den lär väl ha haft 1 eller 2 ägare till mellan 2002-2009 som inte syns, Årsmodell/modellår är ju 2002 då den är tillverkad 2002-06, Himla trista fälgar på bilderna..=) | |
|
Ser jättefin ut. Säkert välvårdad av farbröder och garagerad i alla år. Pruta en 5-8k och sedan bara att slå till. Fälgarna är det minsta problemet;) EB |
|
|
Här är hela utrustningslistan: Vehicle Identification Number WBAEV11070KK47593 Type EV11 Model 320i - EUR Development Code E46 (4FL) Chassis LIM Steering LL Doors 4 Engine M54 Displacement 2.20 Power 125 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Stahlgrau Metallic - 400 Upholstery Stoff Tex 2000/anthrazit - J1AT Production Plant MUNICH Production Date 2002-06-06 Standard Equipment 520 Foglights Nebelscheinwerfer 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 550 On-board Computer Bordcomputer 832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 167 Eu4 Exhaust Emissions Norm Abgasnorm Eu4 210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc) 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad 279 Lt/aly Wheels Star Spoke 45 Lm Raeder/sternspeiche 45 302 Alarm System Alarmanlage 411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten 441 Smokers Package Raucherpaket 465 Through-load System Durchladesystem 473 Armrest, Front Armauflage Vorn 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 495 3. Headrest Rear Centre 3. Kopfstuetze Hinten 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 521 Rain Sensor Regensensor 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 650 Cd Player Cd-laufwerk 661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business 785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten 818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur 896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung 925 Shipping Protection Package Versandschutzpaket Eftersom bilen är tillverkad juni 2002 så är det rimligt att den är en 2002:a och inte 2003:a :) |
|
|
Den där kostar lika mycket som min bror fick när han sålde sin identiska 320i -04. Det var 6 år sedan... Bilen är ju svindyrför att vara en basutrustad E46 med minsta sexan, inte undra på att den är osåld. ------- //Lövet |
|
|
Håller med Lövet om att priset är extremt högt även om skicket kanske är bra! Utrustningsnivån är väl inget som höjer värdet nämnvärt - snarare basutrustad för modellen i fråga, det enda som (hos vissa köpare) kan vara lite extra attraktivt är sportstolarna. Fälgarna är redan nämnt men kostar de facto en slant att ersätta... Håller med om att det inte är förvånande att den har förblivit osåld under lång tid. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
50000 för en helt vanlig e46:a, Inget konstigt att ingen köper den. Visst den är säkert pedantskött och har gått lite. Men utrustningsmässigt så är den värd kanske 29900. Visst den ser fin och välputsad. Men kör du den i slask marsväder en vecka så ser den som precis vilken vanlig e46 som helst. |
|
|
För 5000kr till få man M-sport, skinn och xenon. Hade varit mitt val om jag skulle köpa "dyr" E320 E46: Länk (Till er som tycker att bilen är värdelös för att den har eftermarknadsgrill - håll tyst. Det kostar 500 spänn att åtgärda) ------- //Lövet |
|
| Nja.. "alltid fått beröm från besiktnings killar" Så kan man ju inte skriva i annonsen..=) Finns ju faktist tjejer som besiktar åxå..=Den går bort | |
|
"Din Bil i Eskilstuna" kände jag igen. "Din Bil" är/var VW:s märkeshandlare, så med det förstnämnda namnet försöker nog någon att få kredd av det senare. Här är en tidigare diskussion här på AP: Länk /Lennart |
|
| Tyvärr tror jag att den ä rätt långt ifrån perfekt för någon som älskar E46, som t.ex jag gör :-) | |
| ALX, Varför kollar du inte bara föregående ägare via gratisfrågan (Via mail med mobilt bankid ) Länk Och ringer upp dom 2 som är synliga..Vill dom inte svara på frågor så vill dom inte..Men det kostar inget att försöka..Dom kan säkert berätta ett och annat matnyttigt om den bilen | |
|
Ja, det klart att man byter fälgar. Original ska det vara :) det klart att det alltid finns saker man fixar i efterhand själv. Nya reg skyltar och kromade slutrör till exempel :) Så ja, det måste vara priset som är anledningen till att den inte blivit såld. Det är ju väldigt högt faktiskt, och precis som ni säger ingen extra speciell utrustning. Men som sagt, den verkar extremt fräsch på insidan och utsidan. andreas_lofgren: ja, den bilen verkar också bra, håller med! Hbn: av ren nyfikenhet, vad enligt dig är en perfekt E46? :) Murpz: Visste inte att man kunde kolla upp det, tack för tipset! |
|
Transocean |
@Murpz Vad kul att även du gillar androgyn istället för man eller fru. Det gör även den tyska kommunen Kreis Unna i AP:s fiktiva serie "Kreiss unna". Läser man däremot riktiga hemsidor hos Kreis Unna heter det::: Das Frau, Das Mann, Das Katze Das Milch uns, beklagar o s v. Dom har infört ett sexneutralessätt att skriva. Sen att en svensk Volvo spelar mit gör det bara till en rysare:-) |
|
Det ser ju ut att vara en ovanligt fin E46 och klarar den en närmare granskning så kan man självklart betala lite extra för en riktigt fin bil, speciellt om man har tänkt att njuta av den själv ett tag, då spelar ju inte några tusen hit eller dit nån roll. Men visst borde det finnas förhandlingsutrymme på priset... Men sitter det inte vinterdäck på fälgarna? Tycker mig ana vinterdäcksmönster på ena bilden, men svårt att riktigt se. Originalfälgarna följer väl förhoppningsvis med och har sommardäcken isåfall. |
|
|
Många verkar tro att ett par tusen mil under snittet är värt hur mycket som helst. Även med lite prut är det inget vidare köp. Vi pratar om 10 tusen + här och skulle en bilhandlare gå med på det? Knappast! Lägg till en slant och du får en riktigt fin e90. |
|
|
Gillar inte E90. Fronten är ok men sen det ovala slutröret ser hemskt ut tycker jag. Och hajfenan är nåt av det fulaste jag sett på bilar. Vet att inte alla E90 har hajfenor men de flesta har det och även de flesta andra modeller också. Sen tycker jag också att E90 känns väldigt stel och kal inuti, mest på passagerarsidan, och speciellt när det är interiörlister i silver. I F30 så har BMW börjat få tillbaka sin finare design, men då handlar det ju också om mycket högre prislappar än så länge. En annan sak om E90 som är väldigt irriterande är att de första modellerna mellan 2005-2007 har färre hästkrafter i alla motorer jämfört med samma modeller i E46. Men jag vet att E46 var dyr att tillverka så det kan ju bero på det, vad vet jag. |
|
|
Lägre effekt är det nog bara på 320i, men den gick från att vara en sexcylindrig motor till fyrcylindrig. För jämförbara motorer är effekten aldrig lägre i E90. ------- //Lövet |
|
| Mja...från 2008 (tror jag) så har "alla varianter" av 320i 170 kusar, igen. Innan var det 150,"endast". | |
|
ALX, det stämmer inte riktigt... :.....: E46 LCI > E90 316i = 116hk > ... - ... 318i = 143hk > 129hk 320i = 170hk > 150hk 320si = ... - ... > 173hk 325i = 192hk > 218hk 330i = 231hk > 258hk 335i = ... - ... > 306hk 318d = 150hk > 122hk 320d = 150hk > 163hk 325d = ... - ... > 197hk 330d = 204hk > 231hk 335d = ... - ... > 286hk Länk |
|
|
Någon 318d med 150hk i E46 har aldrig funnits ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.