|
|
|
|---|---|
|
Någon som har ett ljud i stil med ett mindre rassel från insugnignsidan på deras E46 328? Låter lite som ett kamkedjerassel, men den är ju inte på den sidan om motorn. Kan de kanske vara något insugnigns spjäll eller liknande? Tacksam för svar. Den som har flest BMW när han dör vinner! | |
|
Har inga konstiga ljud i min.... Låter det så om något objekt du är ute och kollar på eller? Låter mer som fenomenet hos E36 (M50) med spridarna, "rasslar" om dom på väldigt många exemplar. -------------------------------------------- Länk |
|
|
Ja precis, de är ett objekt. hade inget sånt på min 323:a med m52. Lägger man örat till insuget så hör man ett väsande (fullt normalt) och ett mekaniskt rassel. typ kamkedje men inte så påfrestande. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Ja, min gissning är att det är just spridarna då. Med största sannolikhet inget att oroa sig över, lite irriterande är det ju dock... Hoppas du hittar "rätt" kärra! :) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Anders. Vad kostar de o få spridarna bytta då tro? Förstår inte hur spridare kan rassla heller? Hur långt har din vagn rullat o vad har du fått byta förutom länkarmar? Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Jag har precis samma rasslande ljud i min 525 -95 (M50). Det kommer över 2000 varv från insugningröret. Vad gjorde du åt detta? |
|
|
Jag köpte inte objektet i fråga,men ljudet var ett svagt malande ljud på tomgång. De har visat sig på fler e46 328or jag provade och det är tydligen ett skönhets fel (ljudmässigt då) från oljepumpen. Återfinns dock bara på tidiga M52TU. På din M50 skulle ja kunna tänka mig att de är kamkedjan som rasslar lite. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Det kommer från insugningsröret (över 2000 varv/minut). Jag har visat den för BMW-verkstad och de säger att det inte är VANOS, kamkedja eller ventilerna men kanske någon olje-plåt under kåpan är lös. | |
|
De låter inte som samma missljud som jag hade på några testobjekt. Om de är någon lös plåt måste det väl kunna åtgärdas i samband med en oljeservice eller liknande? BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Jag har ett vagt ljud på höger sidan, nestan inte hörbart. Tror ingen annen enn meg selv legger merke til ljudet; ett svagt rasslande (högfrekvent?) ljud. "Srrsrsrsrsr." Virker det kjent? Hörs bara om man gasar på lite (f.eks i 60 km/t), och så forsvinner den når jag slipper gasen. |
|
|
Morten: de kan vara missljudet från oljepumpen. De byter oljepumpen på garanti inom rim och reson i sverige. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
bole |
ja tror ja började höra min bil låta lite spec i början när den va kall o gasade man lite då hördes det kanske mellan 1500-2500 varv som att det är nån platsmotmetall som slår eller vice versa...efter att ha läst lite grejjs i ETK'n så såg jag att det kan vara som wendtan säger, oljepumpen..eftersom bilen e 98-a så ska ja försöka fixa det nere i juggan på aukt. BMW verkstad, där nere kostar det nästna bara delar , jobbet kostar väääldigt lite och som jag såg det i ETK'n så verkar det vara ganska omfattande också --- Min: Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.