|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Behöver hjälp med lite förslag. Min 330 e46 -03 Läcker motorolja. Problemet är att jag ser inte var det kommer ifrån. Om jag tar bort luftfilterburken så ser jag att det rinner ner på motorblocket. Dock verkar det torrt vid delningen till toppen. Några förslag? Kan säga att det inte verkar komma från ventilkåpan. / Micke | |
|
Troligen packningen mellan oljefilterhuset och motorblocket - mycket vanligt på dessa motorer nu när de börjar bli lite äldre! Packningen kostar fika-pengar men det är lite att riva för att byta den. Dock ingen jättedramatisk operation. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan! Räcker det med att ta bort generatorn? Ser ut som jag ser dessa bultar som håller oljefilterhuset. Nu kanse jag inte ser alla. |
|
|
Länk Så ser det ut enligt reservdelslistan... Jag lät en verkstad göra det jobbet på E39:an samtidigt som de bytte ventilkåpspackning och vevhusventilationen. Har för mig att de räknade ungefär en timmes jobb för den packningen, så det var inte supermycket jobb. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Grymt! Ska kolla upp detta. Stort tack! Mvh/ Micke |
|
|
Det går relativt enkelt att byta själv, men en del att plocka av för att komma åt. 6 Bultar som håller själva oljehuset plus 1 snett underifrån som håller servo pumpen baktill. Använd gärna moment vid återmontering. Väldigt lätt att dra gängorna i blocket till oljehusets bultar. |
|
| Tack Clintan för svaret. Blir att försöka till helgen. Har packning nu :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.